EMAG

Workspace Studio: Investitiile in ergonomie si design au crescut cu circa 20%. Pentru o reamenjare completa a spatiului de birouri, costurile variaza intre 600 si 1.000 de euro per metru patrat

publicat 2024-06-04 13:45:10 (Money.ro)

Workspace Studio: Investitiile in ergonomie si design au crescut cu circa 20%. Pentru o reamenjare completa a spatiului de birouri, costurile variaza intre 600 si 1.000 de euro per metru patrat De asemenea, Workspace Studio a investit anul trecut peste 3 milioane de euro intr-un spatiu logistic de 6.000 mp situat in zona de Vest a Capitalei. Acesta permite optimizarea proiectelor ample de amenajari a caror desfasurare se intinde pe mai multe luni, pregatirea pieselor de mobilier si solutiilor integrate in proiectele turnkey, rapidizarea proceselor de livrare si customer service. "Workspace Studio, specializat in mobilier si proiecte integrate de amenajari de birouri si Certified Dealer al grupului MillerKnoll in Romania, remarca in acest an tranzitia catre proiecte in care companiile urmaresc maximizarea valorii si calitatii obtinute, pornind de la un buget fix. Amenajarile cu design centrat pe buget reflecta o tendinta crescanda in randul companiilor interesate de solutii superioare care sa sustina amenajarea moderna a birourilor si activitatea angajatilor.  Aceasta schimbare de paradigma este determinata in principal de nevoia tot mai accentuata a companiilor de predictibilitate in procesul de achizitii, dar si de a oferi angajatilor un mediu de lucru care nu doar raspunde unor specificatii functionale, ci ii inspira si le sustine bunastarea, productivitatea si nevoia de socializare si cooperare", arata compania.Workspace Studio este distribuitor direct a peste 150 de branduri internationale si colaboreaza direct cu peste 200 de producatori locali."Tranzitia de la abordarea pur utilitara, unde costul minim era factorul decisiv, la strategia care vizeaza maximizarea valorii pe care fiecare euro investit o poate aduce angajatilor si, implicit, organizatiei se remarca mai ales dupa pandemie. Birourile nu mai pot ramane niste spatii fara identitate si lipsite de confort. Pentru a atrage talentul si a putea cultiva o cultura organizationala bazata pe inovatie, colaborare si schimb de idei, este nevoie de spatii atractive, care sa serveasca nevoii de interactiune, conectare sau concentrare, la un standard foarte ridicat de ergonomie fizica si sociala. Astfel, pentru a crea un design cu adevarat cu impact, aliniat cu viziunea companiei, dar si restrictiile de buget, este nevoie de consultanta, project management si proiectare care sa puna accent pe integrarea design-ului cu infrastructura cladirii, deci o folosire eficienta a bazei existente", spune Horatiu Didea, managing partner la Workspace Studio.Companiile cauta acum solutii care sa echilibreze costurile cu beneficii pe termen lung, cum ar fi atragerea si retentia de talent, cresterea satisfactiei angajatilor, incurajarea prezentei la birou, sustinerea sanatatii emotionale si fizice si stimularea colaborarii."Cel mai mic pret nu mai este cea buna optiune pe termen lung, nici cea mai eficienta din punct de vedere financiar, deoarece acum investitia in amenajarea unui birou modern este vazuta ca o investitie in angajati si a devenit un demers care implica o echipa multidisciplinara -HR, Facility Manager, dar si middle management -care evalueaza proiectul din perspective multiple, urmarind un impact global asupra culturii organizatiei, brandului companiei, productivitatii, nivelului de inovatie si bunastarii fizice si psihologice a angajatilor", explica Horatiu Didea.Pentru o reamenjare completa a spatiului de birouri, costurile variaza intre 600 si 1.000 de euro per metru patrat, putand ajunge la 1.500 de euro daca se iau in considerare absolut toate cheltuielile indirecte si asociate."O companie cu circa 100 de angajati, care are un birou de 1.000 de metri patrati, ajunge sa aloce intre 600.000 si 1,5 milioane euro pentru o reamenajare a spatiului. Costurile se reduc la jumatate daca organizatia demareaza un proiect de reamenajare si investeste doar in mobilarea biroului si o reamenajare centrata doar pe elemente de design si atmosfera", mai arata compania.In primul trimestru al anului 2023 grupul Workspace Studio a realizat proiecte in valoare de 5,5 milioane euro. Valoarea medie a proiectelor integrate implementate de Workspace Studio in perioada ianuarie -martie a fost 500.000 euro."Abordarea centrata pe buget asigura cea mai inalta calitate a amenajarii, cu respectarea restrictiei financiare, care exista intotdeauna. Avantajul fata de abordarea bazata pe costul cel mai mic este ca specialistii din organizatie pot alege cea mai buna solutie care respecta specificatiile tehnice si creeaza un spatiu cu adevarat atractiv. Viziunea aceasta permite integrarea unor solutii ergonomice, cu design si calitate si un nivel ridicat de sustenabilitate, care pot sa transforme birourile in adevarate destinatii pentru colaborare, schimb de idei, mentorat si inovatie. Propunerile noastre pentru astfel de proiecte cuprind solutii multiple, care sunt intotdeauna modulare, cu acuratete fina in termen de cost. Acestea ofera o imagine foarte clara asupra intregului proiect, iar impactul unei modificari se reflecta real -time in buget si timeline. Acest studiu preliminar al nevoilor, consultanta si ofertarea cu solutii de design multiple sunt gratuite, fac parte din procesul de achizitie", declara Horatiu Didea.Potrivit acestuia, companiile isi doresc spatii care sa evolueze odata cu schimbarile din organizatie si sa ofere posibilitati de adaptare rapida si eficienta la cerintele emergente."Capacitatea de a adapta cu usurinta spatiul la schimbare este o cerinta nelipsita in proiectele de anul acesta", adauga Horatiu Didea.Cabinele acustice, care sunt usor de demontat si, respectiv, de montat intr-un alt spatiu, partitiile mobile, solutiile acustice si mobilierul modular sunt piese de baza in birourile moderne. Alaturi de acestea, scaunele ergonomice si birourile electrice reglabile pe inaltime sunt piesele esentiale pentru a crea o statie de lucru care sustine sanatatea angajatilor."Orientarea catre nevoile angajatilor devine esentiala, iar birourile proiectate pentru a inspira si a stimula creativitatea constituie un avantaj competitiv recunoscut de tot mai multe companii. Pentru 2024, continua tendinta spre utilizarea unor spatii mai compacte, unde presiunea costurilor este crescuta, insa cerintele de calitate si impactul designului raman prioritare", explica Horatiu Didea.Studiile demarate de MillerKnoll, conglomerat de branduri de mobilier office pe care Workspace Studio il reprezinta in Romania arata ca din perspectiva interesului de a merge la birou, angajatii se impart in trei categorii. Aproximativ 20% vin la birou pentru ca muncesc mai bine din acest spatiu, vin inclusiv pentru munca de concentrare si individuala. Acestia au nevoie de conditii foarte bune de lucru. Apoi, sunt cei care merg la birou sa colaboreze, sa socializeze cu colegii si reprezinta cam 60% din totalul salariatilor. Restul de 20% merg la birou pentru vizibilitate interna, respectiv sa fie prezenti in sensul dezvoltarii carierei."Toti au nevoie de solutii de ergonomie si design mai bune decat aveau acum trei sau cinci ani. Aceasta este o tendinta care a ramas solida si constat ca bugetele pe care le aloca companiile pentru amenajari egonomice au crescut cu circa 20% fata de anii trecuti. De asemenea, creste vizibil interesul pentru amenajari sustenabile si design inclusiv", completeaza Horatiu Didea.Din grupul Workspace Studio fac parte companiile Workspace Studio si Allspace Interiors, specializate in solutii ergonomice de amenajare turn key a birourilor si distributie de produse arhitecturale, materiale de constructii si mobilier. Articolul Workspace Studio: Investitiile in ergonomie si design au crescut cu circa 20%. Pentru o reamenjare completa a spatiului de birouri, costurile variaza intre 600 si 1.000 de euro per metru patrat apare prima data in Money.ro.

Alte stiri de la Money.ro:

O mare problema de securitate este dependenta Slovaciei de gazul rusesc, spune Zelenskiy
Cei mai bogati oameni din industria cryptomonedelor
Ce avere are Crin Antonescu, candidatul comun la presedintie. In ultimii doi ani a trait din salariul sotiei
Comisia Europeana a transmis ca a transferat Romaniei suma de 37,05 milioane de euro
Elvetia a adoptat cel mai recent pachet de sanctiuni al UE
Tiberiu Danetiu, Auchan: Am creat si propus clientilor nostri produsele "La masa in Romania", o marca proprie construita cu retete traditionale autentice
USR a transmis ca nu va vota Guvernul Ciolacu 2 si nu va sustine candidatura lui Crin Antonescu la prezidentiale
Plati la cazinouri online – variante de depunere si retragere disponibile pentru clienti
Concert de Craciun memorabil pentru Holograf /VIDEO! Si-au prezentat pe scena copiii lor care le calca pe urme
Studiu: Romania a acordat ajutoare de stat in valoare de 1,3 miliarde euro in perioada 2019-2023
Fantana Trevi din Roma restaurata la timp pentru Anul Jubiliar 2025
Sabina Voinea, intalnire memorabila cu copiii de 6 ani
Semne ca in Coreea de Nord se pregatesc mai multe trupe si drone pentru Rusia
Primarul statiunii Sinaia, ranit intr-un accident rutier
Marcel Ciolacu, premierul desemnat de Klaus Iohannis. "Mandatul incredintat ma onoreaza"



© Copyright 2000-2024 iStorm. Toate drepturile rezervate.