EMAG

Un denuntator sustine ca avionul 787 Dreamliner al Boeing are defecte, iar riscurile ar putea deveni catastrofale / Administratia Federala a Aviatiei investigheaza

publicat 2024-04-10 07:00:15 (Money.ro)

Un denuntator sustine ca avionul 787 Dreamliner al Boeing are defecte, iar riscurile ar putea deveni catastrofale / Administratia Federala a Aviatiei investigheaza Denuntatorul Sam Salehpour, un inginer Boeing, sustine ca firma a luat scurtaturi la fabricarea avioanelor 777 si 787 Dreamliner si ca riscurile ar putea deveni catastrofale pe masura ce avioanele imbatranesc.Plangerea sa oficiala adresata Administratiei Federale a Aviatiei, depusa in ianuarie si facuta publica marti, nu se refera in mod specific la noul avion 737 Max, care a fost oprit la sol de doua ori de catre Administratia Federala a Aviatiei.Salehpour a declarat marti ca plangerea sa ridica "doua probleme de calitate care pot reduce dramatic durata de viata a avioanelor"."Fac acest lucru nu pentru ca vreau ca Boeing sa esueze, ci pentru ca vreau sa reuseasca si sa previna producerea de accidente", a declarat Salehpour reporterilor in cadrul unei conferinte telefonice de marti."Adevarul este ca Boeing nu poate continua asa cum este. Cred ca trebuie sa se descurce un pic mai bine", a adaugat el.FAA l-a intervievat pe Salehpour in cadrul investigatiei sale, a declarat avocatul sau, Lisa Banks. FAA a precizat ca investigheaza toate plangerile de denuntare."Raportarea voluntara, fara teama de represalii, este o componenta critica a sigurantei aviatiei", a declarat FAA.  "Ii incurajam cu tarie pe toti cei din industria aviatica sa impartaseasca informatii", a mai transmis institutia.O subcomisie a Senatului va examina, de asemenea, preocuparile in cadrul unei audieri saptamana viitoare.Boeing nu a comentat imediat afirmatiile referitoare la 777, dar a contestat ingrijorarile lui Salehpour cu privire la 787."Aceste afirmatii despre integritatea structurala a modelului 787 sunt inexacte si nu reprezinta munca cuprinzatoare pe care Boeing a depus-o pentru a asigura calitatea si siguranta pe termen lung a aeronavei", a declarat compania intr-o declaratie. Lacunele din Dreamliner Avioanele 787 Dreamliner de la Boeing, care au intrat in serviciu in 2011, ar putea avea o durata de viata de 50 de ani - aproximativ 44.000 de zboruri fiecare, potrivit companiei.Insa plangerea lui Salehpour sustine ca echipele care au asamblat avionul nu au reusit sa umple in mod corespunzator golurile minuscule atunci cand au imbinat parti ale fuselajului fabricate separat. Acest lucru sporeste uzura avionului, reducandu-i durata de viata si riscand o defectiune "catastrofala", sustin avocatii lui Salehpour.Acuzatiile nu sunt complet noi - timp de aproape doi ani, incepand cu 2021, FAA si Boeing au oprit livrarile noilor Dreamliners in timp ce cercetau lacunele. Boeing a declarat ca a facut schimbari in procesul sau de fabricatie, iar livrarile au fost reluate in cele din urma."Am incorporat activitatea de inspectie si verificare a imbinarii in sistemul nostru de productie, astfel incat avioanele care ies de pe linia de productie sa indeplineasca aceste specificatii", a declarat Boeing.Aeronavele 787 Dreamliners nu au fost oprite la sol, dar FAA a investigat de doua ori intrebari legate de controlul calitatii in timpul procesului de asamblare a avionului. Compania a sustinut ca avioanele au fost si sunt sigure pentru zbor.Avocatii lui Salehpour au declarat ca FAA a fost surprinsa sa descopere, prin intermediul plangerii sale, ca lacunele erau inca o problema."Am vazut literalmente oameni sarind pe piesele avionului pentru a le alinia", a declarat Salehpour. "Sarind in sus si in jos, deformati piesele astfel incat gaurile sa se alinieze temporar... si nu asa se construieste un avion", a mai declarat inginerul. Presupusele represalii au dus la o alta descoperire Salehpour a declarat ca Boeing s-a razbunat pe el dupa ce a ridicat o alta ingrijorare cu privire la 787 si la un alt model de avion.Plangerea denuntatorului a spus ca a semnalat conducerii existenta unor probleme de gaurire la 787, iar apoi a fost "ignorat si, in cele din urma, transferat din programul 787 in programul 777".In noul sau rol, Salehpour a declarat ca a descoperit lucrari sub nivelul de calitate cu alinierea pieselor de caroserie si presiuni asupra inginerilor pentru a da unda verde unor lucrari pe care nu le-au inspectat inca.In total, Salehpour a spus ca problemele implica peste 400 de 777 si 1.000 de 787.Actiunile Boeing (BA) au scazut marti cu 2%.  Articolul Un denuntator sustine ca avionul 787 Dreamliner al Boeing are defecte, iar riscurile ar putea deveni catastrofale / Administratia Federala a Aviatiei investigheaza apare prima data in Money.ro.

Alte stiri de la Money.ro:

America fierbe. TikTok sau alternativa RedNote?
Cat ne-ar putea costa gazele dupa 1 aprilie. Furnizorii au inceput sa emita oferte "fara plafonare"
Proteste masive la Washington inainte de investirea lui Trump
Rusii ataca puternic Ucraina inainte de investirea lui Trump
Rusia: Cooperarea dintre Ucraina si Marea Britanie este campanie de PR
Israelul aproba incetarea focului in Gaza, dar continua atacurile
Romania poate sa intre oricand in recesiune. Un economist avertizeaza: "Evitati creditele bancare"
Reguli noi pentru alegerile prezidentiale. Modificarile, publicate in Monitorul Oficial
Marin Cornea s-a stins din viata! Dupa patru decenii pe scena, marele solist de foclor se dedicase televiziunii si antreprenoriatului
Tik Tok, tic tac. A inceput numaratoarea inversa
Cand revine "Romanii au talent" si ce noutati aduce cel mai popular talent show de la noi
Milionarul roman care prefera metroul in locul masinii de lux si avionului privat: "Un om nu e bogat dupa cati bani are, ci dupa impozitul pe care il plateste!"
Primul ministru care anunta reduceri de personal: "Vor pleca 20% dintre colegi. Cine nu livreaza performanta sa-si caute de munca"
Premierul britanic, in vizita la Auschwitz: "Este absolut sfasietor"
Rusia. Avocatii lui Alexei Navalny, condamnati pentru terorism si apartenenta la un grup extremist, au fost aplaudati de public



© Copyright 2000-2024 iStorm. Toate drepturile rezervate.