EMAG

Un denuntator sustine ca avionul 787 Dreamliner al Boeing are defecte, iar riscurile ar putea deveni catastrofale / Administratia Federala a Aviatiei investigheaza

publicat 2024-04-10 07:00:15 (Money.ro)

Un denuntator sustine ca avionul 787 Dreamliner al Boeing are defecte, iar riscurile ar putea deveni catastrofale / Administratia Federala a Aviatiei investigheaza Denuntatorul Sam Salehpour, un inginer Boeing, sustine ca firma a luat scurtaturi la fabricarea avioanelor 777 si 787 Dreamliner si ca riscurile ar putea deveni catastrofale pe masura ce avioanele imbatranesc.Plangerea sa oficiala adresata Administratiei Federale a Aviatiei, depusa in ianuarie si facuta publica marti, nu se refera in mod specific la noul avion 737 Max, care a fost oprit la sol de doua ori de catre Administratia Federala a Aviatiei.Salehpour a declarat marti ca plangerea sa ridica "doua probleme de calitate care pot reduce dramatic durata de viata a avioanelor"."Fac acest lucru nu pentru ca vreau ca Boeing sa esueze, ci pentru ca vreau sa reuseasca si sa previna producerea de accidente", a declarat Salehpour reporterilor in cadrul unei conferinte telefonice de marti."Adevarul este ca Boeing nu poate continua asa cum este. Cred ca trebuie sa se descurce un pic mai bine", a adaugat el.FAA l-a intervievat pe Salehpour in cadrul investigatiei sale, a declarat avocatul sau, Lisa Banks. FAA a precizat ca investigheaza toate plangerile de denuntare."Raportarea voluntara, fara teama de represalii, este o componenta critica a sigurantei aviatiei", a declarat FAA.  "Ii incurajam cu tarie pe toti cei din industria aviatica sa impartaseasca informatii", a mai transmis institutia.O subcomisie a Senatului va examina, de asemenea, preocuparile in cadrul unei audieri saptamana viitoare.Boeing nu a comentat imediat afirmatiile referitoare la 777, dar a contestat ingrijorarile lui Salehpour cu privire la 787."Aceste afirmatii despre integritatea structurala a modelului 787 sunt inexacte si nu reprezinta munca cuprinzatoare pe care Boeing a depus-o pentru a asigura calitatea si siguranta pe termen lung a aeronavei", a declarat compania intr-o declaratie. Lacunele din Dreamliner Avioanele 787 Dreamliner de la Boeing, care au intrat in serviciu in 2011, ar putea avea o durata de viata de 50 de ani - aproximativ 44.000 de zboruri fiecare, potrivit companiei.Insa plangerea lui Salehpour sustine ca echipele care au asamblat avionul nu au reusit sa umple in mod corespunzator golurile minuscule atunci cand au imbinat parti ale fuselajului fabricate separat. Acest lucru sporeste uzura avionului, reducandu-i durata de viata si riscand o defectiune "catastrofala", sustin avocatii lui Salehpour.Acuzatiile nu sunt complet noi - timp de aproape doi ani, incepand cu 2021, FAA si Boeing au oprit livrarile noilor Dreamliners in timp ce cercetau lacunele. Boeing a declarat ca a facut schimbari in procesul sau de fabricatie, iar livrarile au fost reluate in cele din urma."Am incorporat activitatea de inspectie si verificare a imbinarii in sistemul nostru de productie, astfel incat avioanele care ies de pe linia de productie sa indeplineasca aceste specificatii", a declarat Boeing.Aeronavele 787 Dreamliners nu au fost oprite la sol, dar FAA a investigat de doua ori intrebari legate de controlul calitatii in timpul procesului de asamblare a avionului. Compania a sustinut ca avioanele au fost si sunt sigure pentru zbor.Avocatii lui Salehpour au declarat ca FAA a fost surprinsa sa descopere, prin intermediul plangerii sale, ca lacunele erau inca o problema."Am vazut literalmente oameni sarind pe piesele avionului pentru a le alinia", a declarat Salehpour. "Sarind in sus si in jos, deformati piesele astfel incat gaurile sa se alinieze temporar... si nu asa se construieste un avion", a mai declarat inginerul. Presupusele represalii au dus la o alta descoperire Salehpour a declarat ca Boeing s-a razbunat pe el dupa ce a ridicat o alta ingrijorare cu privire la 787 si la un alt model de avion.Plangerea denuntatorului a spus ca a semnalat conducerii existenta unor probleme de gaurire la 787, iar apoi a fost "ignorat si, in cele din urma, transferat din programul 787 in programul 777".In noul sau rol, Salehpour a declarat ca a descoperit lucrari sub nivelul de calitate cu alinierea pieselor de caroserie si presiuni asupra inginerilor pentru a da unda verde unor lucrari pe care nu le-au inspectat inca.In total, Salehpour a spus ca problemele implica peste 400 de 777 si 1.000 de 787.Actiunile Boeing (BA) au scazut marti cu 2%.  Articolul Un denuntator sustine ca avionul 787 Dreamliner al Boeing are defecte, iar riscurile ar putea deveni catastrofale / Administratia Federala a Aviatiei investigheaza apare prima data in Money.ro.

Alte stiri de la Money.ro:

Scandal dupa moartea lui Silviu Prigoana! Replici taioase la TV: "Vrei sa ii iei pensia!"
Donald Trump il alege pe Chris Wright ca secretar al Energiei
Bursa de Valori Bucuresti a deschis in scadere sedinta de luni
Presedintele polonez: "nimeni nu-l va opri pe Putin cu apeluri telefonice"
Cine este austriacul care a refacut Castelul Cantacuzino investind 30 milioane de euro. Administratorul simbolului orasului Busteni este casatorit cu o mare soprana
Doua companii din Romania anunta concedieri colective. Sute de oameni raman fara serviciu
Loredana Salanta nu a castigat Miss Universe 2024 insa a prins un banos contract cu statul! Reprezentanta Romaniei si-a pus frumusetea in slujba unui importat partid politic!
Ministrul german de externe: Decizia SUA privind Ucraina este “importanta
Denis Popescu, campionul care ar vrea ca apa din bazin sa aiba gust de capsuni
ANAF: Firmele mici trebuie sa depuna SAF-T de la 1 ianuarie
Clujul devine capitala dansului latino in noiembrie
Alegeri. Crin Antonescu spune ca PNL va lua in jur de 15% si ca nu va vota partidul din care face parte
Meciul Romania – Kosovo. Ciolacu: "Este total inacceptabil ceea ce face premierul din Kosovo, care amesteca politica cu sportul"
Kim Jong Un indeamna la imbunatatirea capacitatilor militare pentru un razboi real
Preturile apartamentelor vor creste din 2025



© Copyright 2000-2024 iStorm. Toate drepturile rezervate.