EMAG

Reuters: Big Mac devine Big Tech, dar nu fara poticneli

publicat 2024-03-17 10:00:13 (Money.ro)

Reuters: Big Mac devine Big Tech, dar nu fara poticneli Aplicatia mobila McDonald's, chioscurile sale fara oameni pentru preluarea comenzilor, meniurile sale digitizate care se schimba in functie de tendinte, vreme si multe altele si chiar si AI generativa, toate acestea impreuna permit companiei sa obtina vanzari suplimentare si economii in valoare de miliarde de dolari pentru companie, care are 40.000 de restaurante in aproximativ 100 de tari.Cu toate acestea, aceeasi tehnologie poate aduce McDonald's in genunchi. Vineri, intreruperile sistemului au afectat restaurantele McDonald's pe unele dintre cele mai mari piete ale sale la nivel global, inclusiv Japonia, Australia si Regatul Unit, fortand multe restaurante sa incaseze temporar doar numerar sau sa se inchida complet.McDonald's nu a dezvaluit cat de raspandite au fost intreruperile, dar vineri dupa-amiaza, la 12 ore dupa ce au fost raportate pentru prima data intreruperile, o franciza din San Antonio, Texas, nu a acceptat comenzi in aplicatia sa si nu a putut accepta numerar.McDonald's a declarat intr-un comunicat ca intreruperea a fost cauzata de un furnizor tert nenumit, in timpul unei "modificari de configurare".Solicitat pentru comentarii, McDonald's s-a referit la aceasta declaratie.McDonald's Japonia si-a cerut scuze, sambata, pentru inconvenient, spunand ca toate restaurantele si serviciul sau de livrare functioneaza normal.Gigantul de fast-food a semnalat ca asa ceva s-ar putea intampla, cel putin pe Wall Street."Ne bazam din ce in ce mai mult pe sistemele tehnologice. Orice defectiune sau intrerupere a acestor sisteme ar putea afecta semnificativ operatiunile noastre sau ale francizatilor nostri sau experientele si perceptiilor clientilor nostri", au scris avocatii companiei in declaratia anuala a companiei la Comisia pentru bursa si valori mobiliare, din 22 februarie. ADeclaratia avertizeaza chiar si in privinta AI, afirmand ca "instrumentele de inteligenta artificiala pe care le incorporam in anumite aspecte ale operatiunilor restaurantului nostru ar putea sa nu genereze eficienta dorita si ar putea afecta rezultatele noastre de afaceri".Cu toate acestea, este putin probabil ca intreruperea generala de vineri sa scoata McDonald's din strategia sa pe termen lung de a-si adanci dependenta de tehnologie.McDonald's vrea ca mai multi clienti sa comande prin cai digitale, cum ar fi aplicatia si chioscurile sale, care in 2022 reprezentau deja o treime din vanzarile sale pe pietele de top.In decembrie, McDonald's a anuntat un parteneriat cu Google pentru a muta sistemele computerizate ale restaurantelor in cloud, unde scara globala a datelor va permite sistemului AI generativ al McDonald's "sa inteleaga mai bine cea mai larga gama de modele si nuante", rezultand ceea ce spunea McDonald's la acea vreme ca ar fi "mancare mai fierbinte, mai proaspata".AI generativa alimenteaza deja o mare parte din operatiunile restaurantului si propuneri personalizate realizate din profilurile interne ale clientilor.Adoptarea tehnologiei nu se intampla doar la McDonald's. Tehnologia este strategia a aproape tuturor lanturilor de fast-food majore.Starbucks si-a anuntat in 2019 propria platforma interna de inteligenta artificiala, numita "Deep Brew", despre care CEO-ul de atunci, Kevin Johnson, spunea ca va alimenta din ce in ce mai mult ofertele personalizate, personalul magazinului si gestionarea stocurilor."In urmatorii 10 ani, vrem sa fim la fel de buni la AI ca gigantii tehnologiei", a spus Johnson la o conferinta de retail in 2020, potrivit Retail Dive, o publicatie comerciala.In 2022, Starbucks a angajat un fost director al McDonald's pentru a supraveghea utilizarea tehnologiei.Riscurile rezultate din aceasta noua tehnologie nu vin doar din intreruperile sistemului.Wendy's a primit o reactie publica dupa ce CEO-ul sau a declarat in timpul unui apel pentru venituri, la mijlocul lunii februarie, ca lantul va folosi in curand "preturi dinamice" pe semnele sale digitale - inca o tehnologie care nu ar fi fost posibila inainte de era informatiei.Lantul de restaurante a clarificat ulterior ca nu intentioneaza sa foloseasca semne digitale pentru a implementa "preturi de crestere", care i-ar putea permite sa perceapa preturi mai mari in perioadele aglomerate. Mai degraba, a spus Wendy's, remarcile CEO-ului sau se refereau la planul sau de a oferi reduceri clientilor in perioadele lente ale zilei. Articolul Reuters: Big Mac devine Big Tech, dar nu fara poticneli apare prima data in Money.

Alte stiri de la Money.ro:

Care e zona din Romania cu cel mai mic risc de saracie din toate regiunile UE
Escrocheria momentului, ce trebuie sa stii si cum sa te protejezi de ea! Chiar si Ion Cristoiu a picat in plasa: a ramas fara 20.000 lei
Andreea Marin a implinit 50 de ani si ofera povestea elegantei intr-o sedinta foto aniversara
Rolul crucial ale gazelor naturale in dezvoltarea industriei depinde de stabilitatea reglementarii
Elena Lasconi: I-am transmis lui Klaus Iohannis ca mandatul lui s-a incheiat si trebuie sa isi dea demisia
Iohannis, declaratii dupa consultari cu partidele. VIDEO
Simion: AUR nu intra la consultari cu presedintele Klaus Iohannis. "Este un presedinte ilegitim"
Preturi plafonate la energie si gaze pana in primavara. Legea, promulgata
Arnold, "The Man with the Bag". L-ati vedea in rolul lui Mos Craciun?
Miliardarii care controleaza agricultura din Uniunea Europeana
Diferenta dintre Pilonul 1 si Pilonul 2 de pensii. Ce e bine sa alegi
Cati bani a pierdut Romania in fiecare an petrecut in afara Schengen. Care sunt efectele si provocarile aderarii
Canalul Panama, noua tinta a lui Donald Trump
Vasile Banescu: Romania anului 2024 este degradata moral, crunt divizata social
HoReCa cere viitorului guvern sa nu elimine voucherele de vacanta



© Copyright 2000-2024 iStorm. Toate drepturile rezervate.