EMAG

Producatorii de automobile europeni au nevoie de timp, nu de tarife, pentru a evita concurenta din China

publicat 2024-05-26 09:00:10 (Money.ro)

Producatorii de automobile europeni au nevoie de timp, nu de tarife, pentru a evita concurenta din China Autoritatile europene de reglementare a comertului de la Bruxelles au declarat ca ar putea impune noi tarife vehiculelor electrice din China, pe baza rezultatelor unei investigatii privind subventiile guvernului chinez.Presedintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a declarat marti ca Europa va adopta o "abordare personalizata" a anchetei sale si ca orice posibile taxe vor fi "corespondente cu nivelul daunelor".Acesta va informa producatorii chinezi de vehicule electrice care suporta tarife provizorii pana pe 5 iunie.Dar directorii din industrie au spus ca Bruxellesul nu poate impiedica impactul costurilor mai mici sale vehiculelor electrice fabricate de China  asupra producatorilor auto europeni si furnizorilor lor traditionali.Producatorii de masini chinezi, care detin un avantaj de 30% sau mai mult fata de rivalii europeni, au ocupat anul trecut 19% din piata de vehicule electrice din Europa, in crestere de la 16% in 2022, potrivit grupului Rhodium."Si fereastra se inchide. Din punctul meu de vedere, avem doi sau trei ani. Daca nu suntem rapizi... va fi foarte greu (pentru industria germana) sa supravietuim", a declarat Thomas Schmall, membru al consiliului de administratie la producatorul de automobile Volkswagen, la conferinta Reuters Events Automotive de la München."Astazi, nu mai este dimensiunea cea care garanteaza supravietuirea, ci viteza", a spus el pentru Reuters.CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a spus ca producatorii de masini "nu au prea mult timp" pentru a-si ajusta afacerile si depind de eliminarea "haosului de reglementare si a birocratiilor pe care le avem in curtea noastra".Cresterea exporturilor chineze si perspectiva fabricilor chineze in Europa ii forteaza pe producatorii auto actuali de pe continent sa exploreze parteneriate cu rivali de lunga durata, sa exercite presiuni asupra furnizorilor pentru a reduce costurile si sa intensifice discutiile cu sindicatele europene cu privire la viitorul fabricilor si locurilor de munca, au spus directorii.Unele dintre aceste tactici se poticnesc. Renault si VW au renuntat saptamana trecuta la discutiile pentru a dezvolta vehicule electrice cu costuri mai mici din cauza dezacordurilor cu privire la locul de fabricatie al masinilor.Producatorii de automobile europeni se confrunta cu "o forma de asimetrie competitiva" nu numai cu China, ci si cu subventiile SUA pentru vehicule curate, a declarat pentru Reuters CEO-ul Renault, Luca de Meo, in marginea summitului VivaTech de la Paris."In cele din urma, cel mai bun lucru pe care il poti face este sa fii competitiv".Subliniind amploarea ambitiei Chinei in strainatate, fondatorul producatorului chinez de masini electrice NIO William Li a declarat joi ca intentioneaza sa continue extinderea in Europa, chiar si cu incertitudinea privind tarifele. Acesta a fost la Amsterdam pentru a deschide un nou showroom in cea mai aglomerata zona a orasului.Reducerea costurilor cu forta de munca nu a fost niciodata usoara in Europa, unde sindicatele au parghii politice si legale pentru a bloca disponibilizarile."Calitatea dialogului pe care il avem cu sindicatele europene este destul de ridicata. Ei vad capcana si vad cum incercam sa gestionam si sa traversam aceasta situatie", a spus Tavares.Amenintarea cu mai putine locuri de munca in sectorul auto i-a mobilizat pe politicieni europeni precum premierul italian Giorgia Meloni, care doreste ca Stellantis sa-si creasca productia anuala in Italia la un milion de vehicule de la aproximativ 750.000 in 2023, mai degraba decat sa mute productia in tari cu costuri reduse.Fiat Chrysler, care a fuzionat cu grupul francez PSA in 2021 pentru a crea Stellantis, a produs ultima data peste un milion de vehicule in tara - inclusiv autoturisme si vehicule comerciale usoare - in 2017.De la fuziune, Stellantis si-a redus forta de munca europeana cu 13%, pana la aproximativ 125.000, mai ales prin disponibilizari voluntare convenite cu sindicatele si cu mai mult de jumatate in Italia.Volkswagen are obiectivul de a reduce costurile cu 10 miliarde de euro (10,8 miliarde de dolari) pana in 2026, iar unele dintre aceste economii ar putea veni prin pensionarea anticipata a lucratorilor, a declarat directorul financiar Arno Antlitz, la conferinta Reuters Events de joi."In mod specific, fabricile noastre germane trebuie sa se pregateasca pentru o competitie mai dura", a spus Antlitz.PRETURI COMPETITIVEStellantis lanseaza un Citroen electric mic la 20.000 de euro, despre care Tavares a spus ca este "la pretul corect" pentru a concura cu producatorii de automobile chinezi, al caror avantaj semnificativ de cost este prea clar pentru rivalii lor europeni datorita parteneriatelor dintre companii.Seful pentru achizitii globale al Stellantis, Maxime Picat, a declarat intr-un interviu la Munchen ca producatorul auto isi preseaza furnizorii sa-si egaleze costurile cu cele ale furnizorilor chinezi, partial folosind datele culese din parteneriatul sau cu Leapmotor din China.Tarifele pot micsora sau elimina temporar avantajul de cost pe care producatorii auto chinezi il obtin din lanturile lor de aprovizionare. Dar producatorii de automobile germani avertizeaza ca acest lucru ar putea avea un pret mare daca China merge dincolo de amenintarile de a impune taxe asupra coniacului francez si riposteaza cu tarife la vehiculele Mercedes-Benz, VW sau BMW fabricate in Europa. Mercedes genereaza aproximativ 16% din veniturile sale globale in China. Articolul Producatorii de automobile europeni au nevoie de timp, nu de tarife, pentru a evita concurenta din China apare prima data in Money.ro.

Alte stiri de la Money.ro:

Liderii FBI si DHS refuza sa depuna marturie publica
Elena Lasconi: "Voi fi primul presedinte al Romaniei cu rate la banca"
CPI: mandate de arestare pentru Netanyahu, Gallant si un lider Hamas
Ministrul Apararii din China a refuzat cererea omologului american de a se intalni
Transformarea surprinzatoare a unui gigant din industria floristica: “Ambalaje flori online” devine afo.ro
Guvernul nu are bani pentru plata pensiilor pe luna decembrie
Slube Tiny House - Cea mai mica locuinta de inchiriat din Germania, pe Airbnb
Rusia este gata sa ia in considerare orice initiativa "realista" de pace
Noul tren electric, inaugurat ieri, s-a stricat astazi
Donald Trump. Cronologia evenimentelor pana la preluarea functiei pe 20 ianuarie
Rusia: Noua baza americana din Polonia creste pericolul nuclear general
Ungaria va instala un sistem de aparare antiaeriana langa granita cu Ucraina
Piata criptomonedelor, crestere spectaculoasa sub "efectul Trump". Cat ajuns sa coste Bitcoin
Federatia Patronala Petrol si Gaze a devenit Federatia Patronala a Energiei. "Romania este capabila sa-si produca energia acasa"
Iron Mike Tyson. Boxand cu umbra



© Copyright 2000-2024 iStorm. Toate drepturile rezervate.