Prabusirea podului din Baltimore: Companiile de logistica sunt in cautarea unor solutii alternative pentru marfurile transportate
publicat 2024-03-26 21:15:14 (Money.ro)
Marti dimineata au avut loc activitati intense de salvare in urma accidentului provocat de o nava port-containere."Prima noastra prioritate este sa discutam cu clientii pentru a face planuri pentru containerele care erau initial directionate catre Baltimore, care vor fi descarcate in alte porturi de pe coasta de est", a explicat Paul Brashier, vicepresedinte de transport si intermodal pentru ITS Logistics."Aceste volume deviate vor afecta porturile din New York/New Jersey, Norfolk si sud-est si trebuie sa pregatim capacitatea de transport pentru a duce marfurile in reteaua destinata", a spus Brashier.Nava Dali, cu o capacitate de 10.000 de containere, era in drum spre iesirea din portul Baltimore la primele ore ale diminetii de marti, indreptandu-se spre Colombo, Sri Lanka, cand s-a ciocnit cu un stalp al podului.La momentul coliziunii, nava avea doi piloti din portul Baltimore care o scoteau din port."Impactul imediat este legat de incarcatura de la bord si accesibilitatea acesteia. Alte transporturi planificate prin Baltimore vor fi probabil redirectionate, ceea ce ar putea creste fluxul de marfa catre New York, Norfolk si porturile din apropiere. Transportatorii auto care depind de Baltimore trebuie sa evalueze operatiunile in cazul unei inchideri prelungite", a declarat Goetz Alebrand, vicepresedinte senior si seful departamentului de transport maritim pentru Americi la DHL Global Forwarding.Peste 52 de milioane de tone de marfuri straine, in valoare de aproximativ 80 de miliarde de dolari, au fost transportate prin acest port anul trecut, potrivit guvernatorului din Maryland, Wes Moore (democrat).Al unsprezecelea port ca marime din Statele Unite, Baltimore a deservit o medie de 207 escale pe luna anul trecut, potrivit jurnalului de transport maritim Lloyd's List. Sectorul auto afectat Portul Baltimore este cel mai important port american pentru importul si exportul de masini si camioane usoare, precum si vehicule agricole pe roti si utilaje de constructii.Anul trecut, portul a manipulat 847.158 de masini si camioane usoare, potrivit datelor din port. 2023 a fost al treisprezecelea an consecutiv in care Baltimore a fost principalul port american in importul de masini si camioane usoare.Alte importuri de top includ zaharul si gipsul. In cadrul comertului, 23 de miliarde de dolari din totalul importurilor de 55,2 miliarde de dolari ale portului in 2023 au fost autoturisme si camioane usoare. Aproximativ 4,8 miliarde de dolari din exporturile portului au fost autovehicule."Deoarece Baltimore este in primul rand un port roll-on/roll-off, aceasta intrerupere ar trebui sa creeze posibile rampe de volume din alte porturi de pe Coasta de Est", a declarat D'Andrae Larry, seful Uber Freight.In urma prabusirii, a spus Larry, podul si portul vor fi probabil scoase din functiune luni de zile, fortand transporturile sa se redirectioneze mai intai catre porturile din New York si New Jersey, urmate de Norfolk, Virginia."Clientii vor cauta solutii pentru transportul lor care trece in mod obisnuit prin Maryland, Atlanticul de mijloc, vestul central superior si New England", a spus el."Exista mai putine optiuni intermodale in jurul orasului Baltimore, dar expeditorii pot apela acum la intermodal pentru deplasarile in interior ca alternativa."Comerciantii cu amanuntul ca Home Depot, Bob's Furniture, IKEA si Amazon sunt doar cateva dintre companiile care folosesc portul pentru a importa marfuri. Alte importuri de top includ zaharul si gipsul."Acest lucru va avea un impact asupra comertului de-a lungul coastei de est si va continua pana cand vom sti cat de repede" se poate redeschide portul, a declarat Richard Meade, redactor-sef al revistei de transport maritim Lloyd's List.Navele erau deja redirectionate spre New York si spre Virginia marti, a spus Meade."Vor fi zeci de devieri in saptamana viitoare si sute in lunile urmatoare, atata timp cat Baltimore este inchis", a aratat acesta.Ar putea exista, de asemenea, intreruperi ale disponibilitatii benzinei in zona Baltimore, deoarece o parte din etanol este importat prin barje si feroviar."Bezinina expediata de la rafinariile de pe coasta Golfului prin conducte este amestecata cu 10% etanol, care este livrat in zona Baltimore prin tren si barje", a declarat Andy Lipow, presedintele Lipow Oil Associates."Industria petroliera va trebui sa gaseasca rute alternative de aprovizionare pentru acele livrari pe barje care, pe termen scurt, pot fi indeplinite prin transportul lor din Philadelphia."Lipow a spus ca aprovizionarea cu combustibil pentru avioane si motorina nu va fi probabil afectata.Dar toate aceste devieri vor crea costuri suplimentare atat pentru transporturi, odata ce redirectionarea este finalizata."Va fi costisitor, dar nu este o poveste despre lantul de aprovizionare, precum cazul navei EverGiven (care a fost blocata in Canalul Suez), deoarece transportatorii oceanici vor gasi rute alternative", a spus Meade."Din punct de vedere logistic, transportatorii oceanici si camioanele au capacitatea de a fi destul de adaptabili si agili."Nava Dali a fost inchiriata de Maersk , care a emis un aviz pentru clienti marti."Deocamdata nu va fi posibil sa ajungeti in portul Helen Delich Bentley din Baltimore. In conformitate cu aceasta, omitem Baltimore pentru toate serviciile noastre pentru viitorul previzibil, pana cand este considerat sigur pentru trecerea prin zona", a spus compania."Pentru marfurile aflate deja pe apa, vom omite portul si vom descarca marfa pentru Baltimore in porturile din apropiere.Va rugam sa retineti ca, pentru ca marfurile urmeaza sa fie descarcate in Baltimore, pot aparea intarzieri, deoarece acestea vor trebui sa descarce in alte porturi", a spus avizul Maersk. Exportatori Daca exportatorii aleg sa nu astepte pana la redeschiderea caii navigabile, ei s-ar putea confrunta cu tarife crescute de transport si feroviar daca volumele sunt redirectionate cu camioane sau feroviare catre porturi alternative precum Norfolk sau New York/New Jersey, a declarat Judah Levine, director de cercetare pentru Freightos.Cele mai importante exporturi din Baltimore includ carbune, gaze naturale, piese aerospatiale, masini de constructii, componente agricole si boabe de soia."Prabusirea podului Baltimore afecteaza in primul rand exporturile de carbune de la terminalele CNX si CSX. In plus, importurile de gips si zahar in portul Baltimore vor fi, de asemenea, perturbate", a declarat Madeleine Overgaard, manager de date pentru piata pentru platforma globala de date comerciale Kpler."Porturile alternative vor fi folosite si pentru importurile care sosesc. Acestea ar trebui sa poata gestiona volumele suplimentare, desi redirectionarea ar putea duce la unele congestionari sau intarzieri pentru importatori, care ar putea afecta tarifele de transport intre Asia-SUA, Coasta de Est si rutele transatlantice", a spus Levine, de la Freightos.Primele eEstimari tale costurilor transporturilor intre Asia si SUATarifele de transport maritim pe Coasta de Est sunt deja ridicate, din cauza devierilor de la Marea Rosie, dupa luni de atacuri ale gruparii Houthi asupra navelor internationale. Dar au scazut de la apogeu, deoarece cererea s-a atenuat, iar transportatorii au facut ajustari pentru calatoriile mai lungi.Incepand de marti, tarifele transatlantice erau aproximativ egale cu nivelurile din 2019, in jur de 1.659 USD/FEU (patruzeci de unitati echivalente).In timp ce comertul este agil si se va redirectiona, pe termen lung, podul va trebui sa fie in mod fundamental proiectat si reconstruit, iar asta va dura ani."Va dura peste doi ani. Va exista o intrerupere si un cost semnificativ pentru acest proiect de infrastructura. In 1977, podul a costat 60 de milioane de dolari. Luati in considerare inflatia si ritmul rapid de reproiectare si constructie va creste primele de achizitii. Acesta va fi un proiect foarte scump", a spus Meade, de la Lloyd's List.Dali este asigurata de compania Britannia Steam Ship Insurance si este operata de compania de nave charter Synergy Group. Nava este detinuta de Great Ocean Investment."Asigurarea Britannia Steam Ship este mutuala [grup de protectie si despagubire], ceea ce inseamna ca riscurile sunt puse in comun de industrie. Britannia va fi raspunzatoare pentru primele 10 milioane de dolari. In mod colectiv, depasirea intra in mecanismul de pooling al industriei, iar apoi exista reasigurare", a spus Meade. Articolul Prabusirea podului din Baltimore: Companiile de logistica sunt in cautarea unor solutii alternative pentru marfurile transportate apare prima data in Money.
4 jucatoare de fotbal argentiniene retinute in Brazilia
New York Times: "Prin decizia de reluare a alegerilor, Curtea Constitutionala a Romaniei a oferit un cadou propagandei Rusiei"
Fosta familie regala a Greciei isi recapata cetatenia la 50 de ani dupa abolirea monarhiei
Inaugurarea presedintiei SUA: cronologie a evenimentelor pana pe 20 ianuarie
Fitch, rating negativ acordat Romgaz
Maia Sandu avertizeaza cu privire la “iarna grea” in discursul de inaugurare
11 persoane ucise de o explozie la o fabrica de explozivi din Turcia
Klaus Iohannis, mesaj de Craciun: "Daca noi suntem mai buni, vom sti sa construim o lume in care sa traim in pace"
Sorin Grindeanu: "A fost emisa Autorizatia de Construire pentru tunelul Poiana, de pe Autostrada Sibiu-Pitesti"
Fostul presedinte Bill Clinton, 78 de ani, spitalizat
Un cargou rusesc din 2009 s-a scufundat in Marea Mediterana
Marii campioni ai sportului romanesc transmit ganduri bune de Craciun romanilor
Cum un om a devenit tradator ucrainean si spion rus
Lege: Comerciantii nu mai sunt obligati sa dea bon fiscal la tranzactiile cu cardul
Uniunea Nationala a Patronatului Roman vrea mentinerea voucherelor de vacanta. "Eliminarea voucherelor de vacanta ar arunca Romania inapoi cu 20 de ani"
Alte stiri de la Money.ro:
New York Times: "Prin decizia de reluare a alegerilor, Curtea Constitutionala a Romaniei a oferit un cadou propagandei Rusiei"
Fosta familie regala a Greciei isi recapata cetatenia la 50 de ani dupa abolirea monarhiei
Inaugurarea presedintiei SUA: cronologie a evenimentelor pana pe 20 ianuarie
Fitch, rating negativ acordat Romgaz
Maia Sandu avertizeaza cu privire la “iarna grea” in discursul de inaugurare
11 persoane ucise de o explozie la o fabrica de explozivi din Turcia
Klaus Iohannis, mesaj de Craciun: "Daca noi suntem mai buni, vom sti sa construim o lume in care sa traim in pace"
Sorin Grindeanu: "A fost emisa Autorizatia de Construire pentru tunelul Poiana, de pe Autostrada Sibiu-Pitesti"
Fostul presedinte Bill Clinton, 78 de ani, spitalizat
Un cargou rusesc din 2009 s-a scufundat in Marea Mediterana
Marii campioni ai sportului romanesc transmit ganduri bune de Craciun romanilor
Cum un om a devenit tradator ucrainean si spion rus
Lege: Comerciantii nu mai sunt obligati sa dea bon fiscal la tranzactiile cu cardul
Uniunea Nationala a Patronatului Roman vrea mentinerea voucherelor de vacanta. "Eliminarea voucherelor de vacanta ar arunca Romania inapoi cu 20 de ani"
cano
queen
citadele
cislau
avansari
huawei
distribuia
chakra
noua casa
mirror
trianon
iova
accident grav in cluj
trickshot
zannidache
andrea
tornade in romania
crisu
fraude online
permise auto
mire
danciu
primul ministru
mort in parc
pauna
evolutie
ce a patit o femeie
jang
piata rahova
ison
atac de urs
cooperare
grilele
georgeta
miercurea ciuc
dn 25
vitamine
source
tite
rotterdam
israel
robe
tivis
prefabricate
barbat
comat
elvis presley
chris evans
report la joker
calenda
© Copyright 2000-2024 iStorm. Toate drepturile rezervate.