
"Imi face o deosebita placere sa fiu prezent astazi, aici, alaturi de dumneavoastra, la inaugurarea oficiala a doua obiective functionale importante pentru Portul Constanta: terminalul RO-RO si Platforma pentru marfuri agabaritice - Project Cargo", a spus ministrul Transporturilor in discurs.Sorin Grindeanu a anuntat ca tot astazi au inceput aici lucrarile pentru inca un obiectiv important si anume Terminalul Intermodal, care va beneficia inclusiv de o conexiune feroviara."Toate cele trei proiecte sunt finantate si din fonduri europene, sunt rezultatul colaborarii dintre autoritatile romane si cele din Emiratele Arabe Unite. SSuma este in jur de 115 milioane de euro este deasemenea si rezultatul bunei colaborari dintre Administratia Portului Constanta si reprezentantii Dubai Ports World si sunt convins ca si pentru urmatoarele proiecte aceasta colaborare va da noi rezultate", a precizat Grindeanu.Ministrul Transporturilor a aratat ca "Emiratele Arabe Unite reprezinta unul dintre partenerii importanti ai Romaniei, iar in acest context in ultima perioada au avut loc recent doua evenimente importante pentru relatia dintre statele noastre, vizita oficiala de lucru a premierului in Orientul Mijlociu si cea de-a 3-a sesiune a Comisiei de Cooperare intre Guvernul Romaniei si Guvernul Emiratelor Arabe Unite, organizata la Bucuresti de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii."Astfel, cele doua proiecte inaugurate astazi au ca principala baza Memorandumul semnat in urma cu doi ani de autoritatile romane si cele emirateze si reprezinta unul din rezultatele concrete ale cooperarii bilaterale in domeniul proiectelor strategice comune", a tinut sa precizeze Grindeanu. Ministrul a declarat ca "noul terminal RO-RO va deservi fluxuri de marfuri care vor veni din Turcia, traversand Marea Neagra, dar si din Georgia, dar care nu se vor opri doar in Romania sau in tarile vecine, ci vor ajunge atat in centrul Europei, cat si in zona Marii Baltice, prin coridorul feroviar de care am tot vorbit, Rail2Sea, cand acesta va deveni operational. Iar terminalul pentru marfuri agabaritice va fi de asemenea important, inclusiv pentru transportul echipamentelor si componentelor necesare extractiei de gaze din marea Neagra", a subliniat Grindeanu.Ministrul a afirmat ca pentru prima oara in istoria moderna, Portul Constanta este situat pe doua fluxuri comerciale majore, coridorul traditional, maritim, pornind din Asia si Coridorul de Mijloc cu punct de plecare din China."De aceea, suntem interesati sa continuam parteneriatul nostru si sa dezvoltam impreuna Molurile III S si IV S din Port, sa digitalizam Portul Constanta, sa modernizam retelele feroviare din cadrul acestuia si sa realizam zone de conectivitate multimodala pentru transportul de marfuri", a spus el. Potrivit ministrului, dezvoltarea Portului Constanta Sud este un obiectiv strategic de interes national, iar dupa finalizarea lucrarilor aferente Molurilor IIIS si IVS, portul va putea opera nave de mare capacitate inclusiv la cele aproximativ 17 dane de mare adancime nou create"."Anul trecut (2023) Portul Constanta a atins nivelul maximum istoric de peste 92 de milioane de tone tranzitate si ne aflam practic in etapa in care acesta a devenit cel mai important hub de distributie al Uniunii Europene la Marea Neagra pentru Europa Centrala si Est, ceea ce ofera evident noi oportunitati logistice competitive. Putem spune in acest moment Portul Constanta reprezinta cea mai eficienta alternativa de transport comercial catre regiunea Marii Caspice si Orientul Indepartat, prin Middle Corridor, comparativ cu ruta oceanica folosita in mod traditional" a aratat Sorin Grindeanu.El a mai declarat ca in acest context colaborarea bilaterala vizeaza si alte sectoare de transport cum ar fi cele aerian, rutier si feroviar."Dorim atat expertiza cat si finantare pentru aceste proiecte si in acest context consider ca Emiratele Arabe Unite fac parte din grupul finantatorilor cu viziune si know-how care pot identifica oportunitatile economice si strategice pe care Romania le ofera la ora actuala. Am incredere ca extinderea acestui parteneriat va aduce ambelor parti rezultate excelente pe termen mediu si lung", a spus Grindeanu.Articolul Ministrul Transporturilor, la Constanta: Putem spune in acest moment Portul Constanta reprezinta cea mai eficienta alternativa de transport comercial catre regiunea Marii Caspice si Orientul Indepartat apare prima data in Money.ro.
Alte stiri de la Money.ro:
Motiunea AUR impotriva lui Catalin Predoiu, respinsa in Parlament
Chiar este flota lui Kim Jong Un o amenintare regionala?
Fantasia Cafe by Lipscani 79, regina cafelei din Centrul Vechi al Capitalei. Specialitati de cafea de la MABO, muzica buna si multe altele
Laris Bors, subofiterul campion european, vrea la Jocurile Olimpice!
“Ziua Eliberarii”. Cine castiga si cine pierde?
eVOTE inoveaza piata de capital. Lansarea eVotePRO, solutia avansata pentru votul electronic al investitorilor institutionali
Cine este bogatasa afacerista, singura romanca de la petrecerea exclusivista a lui David Beckham, 50 de ani?
Pentagonul creste presiunea. SUA isi intaresc prezenta militara in Orientul Mijlociu
Romania surprinde Europa. De ce creditele ipotecare in Bucuresti sunt mai accesibile decat in marile capitale vest-europene
Marian Vanghelie lauda ca avea o avere colosala in anii ’90: “Nu stiu cati aveau banii astia atunci!”
Trimisul lui Putin, misiune speciala la Washington. Ce se ascunde in spatele vizitei?
Tendintele economice in 2025: Adaptare si inovatie pentru competitivitate
Bursa de Valori Bucuresti a deschis sedinta de miercuri in crestere pe toti indicii
Elena Lasconi: "Romanii s-au saturat de corupti in tara asta"/ Ce promisiune a facut
Tesla, in declin. Criza vanzarilor si tensiunile politice ameninta viitorul companiei in Europa