EMAG

Ministrul Transporturilor, la Constanta: Putem spune in acest moment Portul Constanta reprezinta cea mai eficienta alternativa de transport comercial catre regiunea Marii Caspice si Orientul Indepartat

publicat 2024-05-15 15:15:11 (Money.ro)

Ministrul Transporturilor, la Constanta: Putem spune in acest moment Portul Constanta reprezinta cea mai eficienta alternativa de transport comercial catre regiunea Marii Caspice si Orientul Indepartat "Imi face o deosebita placere sa fiu prezent astazi, aici, alaturi de dumneavoastra, la inaugurarea oficiala a doua obiective functionale importante pentru Portul Constanta: terminalul RO-RO si Platforma pentru marfuri agabaritice - Project Cargo", a spus ministrul Transporturilor in discurs.Sorin Grindeanu a anuntat ca tot astazi au inceput aici lucrarile pentru inca un obiectiv important si anume Terminalul Intermodal, care va beneficia inclusiv de o conexiune feroviara."Toate cele trei proiecte sunt finantate si din fonduri europene, sunt rezultatul colaborarii dintre autoritatile romane si cele din Emiratele Arabe Unite. SSuma este in jur de 115 milioane de euro este deasemenea si rezultatul bunei colaborari dintre Administratia Portului Constanta si reprezentantii Dubai Ports World si sunt convins ca si pentru urmatoarele proiecte aceasta colaborare va da noi rezultate", a precizat Grindeanu.Ministrul Transporturilor a aratat ca "Emiratele Arabe Unite reprezinta unul dintre partenerii importanti ai Romaniei, iar in acest context in ultima perioada au avut loc recent doua evenimente importante pentru relatia dintre statele noastre, vizita oficiala de lucru a premierului in Orientul Mijlociu si cea de-a 3-a sesiune a Comisiei de Cooperare intre Guvernul Romaniei si Guvernul Emiratelor Arabe Unite, organizata la Bucuresti de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii."Astfel, cele doua proiecte inaugurate astazi au ca principala baza Memorandumul semnat in urma cu doi ani de autoritatile romane si cele emirateze si reprezinta unul din rezultatele concrete ale cooperarii bilaterale in domeniul proiectelor strategice comune", a tinut sa precizeze Grindeanu. Ministrul a declarat ca "noul terminal RO-RO va deservi fluxuri de marfuri care vor veni din Turcia, traversand Marea Neagra, dar si din Georgia, dar care nu se vor opri doar in Romania sau in tarile vecine, ci vor ajunge atat in centrul Europei, cat si in zona Marii Baltice, prin coridorul feroviar de care am tot vorbit, Rail2Sea, cand acesta va deveni operational. Iar terminalul pentru marfuri agabaritice va fi de asemenea important, inclusiv pentru transportul echipamentelor si componentelor necesare extractiei de gaze din marea Neagra", a subliniat Grindeanu.Ministrul a afirmat ca pentru prima oara in istoria moderna, Portul Constanta este situat pe doua fluxuri comerciale majore, coridorul traditional, maritim, pornind din Asia si Coridorul de Mijloc cu punct de plecare din China."De aceea, suntem interesati sa continuam parteneriatul nostru si sa dezvoltam impreuna Molurile III S si IV S din Port, sa digitalizam Portul Constanta, sa modernizam retelele feroviare din cadrul acestuia si sa realizam zone de conectivitate multimodala pentru transportul de marfuri", a spus el. Potrivit ministrului, dezvoltarea Portului Constanta Sud este un obiectiv strategic de interes national, iar dupa finalizarea lucrarilor aferente Molurilor IIIS si IVS, portul va putea opera nave de mare capacitate inclusiv la cele aproximativ 17 dane de mare adancime nou create"."Anul trecut (2023) Portul Constanta a atins nivelul maximum istoric de peste 92 de milioane de tone tranzitate si ne aflam practic in etapa in care acesta a devenit cel mai important hub de distributie al Uniunii Europene la Marea Neagra pentru Europa Centrala si Est, ceea ce ofera evident noi oportunitati logistice competitive. Putem spune in acest moment Portul Constanta reprezinta cea mai eficienta alternativa de transport comercial catre regiunea Marii Caspice si Orientul Indepartat, prin Middle Corridor, comparativ cu ruta oceanica folosita in mod traditional" a aratat Sorin Grindeanu.El a mai declarat ca in acest context colaborarea bilaterala vizeaza si alte sectoare de transport cum ar fi cele aerian, rutier si feroviar."Dorim atat expertiza cat si finantare pentru aceste proiecte si in acest context consider ca Emiratele Arabe Unite fac parte din grupul finantatorilor cu viziune si know-how care pot identifica oportunitatile economice si strategice pe care Romania le ofera la ora actuala. Am incredere ca extinderea acestui parteneriat va aduce ambelor parti rezultate excelente pe termen mediu si lung", a spus Grindeanu.Articolul Ministrul Transporturilor, la Constanta: Putem spune in acest moment Portul Constanta reprezinta cea mai eficienta alternativa de transport comercial catre regiunea Marii Caspice si Orientul Indepartat apare prima data in Money.ro.

Alte stiri de la Money.ro:

Nicusor Dan, despre o posibila demisie a lui Marcel Ciolau. Ce parere are primarul Capitalei
Germania voteaza sub semnul incertitudinii. Incepe o noua era politica?
In ce domenii de activitate au crescut salariile si ce locuri de munca din Romania raman mereu "goale"
Doi hoti au castigat 500.000 de euro la loto cu un card furat. Loteria a "inghetat" premiul
Marcel Ciolacu, despre evolutia razboiului din Ucraina, avand in vedere pozitia SUA
Alerta la Kaufland. O noua inselatorie cu numele brandului este in plina desfasurare
Sondaj: Romanii nu reusesc sa puna bani deoparte
Papa Francisc se afla in stare critica: "Sunt inca aici!"
Se modifica Declaratia Unica! Ce se intampla cu CASS si CAS
Hagi va fi bunic! Ianis Hagi, tata pentru prima data
Cele mai scazute temperaturi inregistrate in Romania. Cat au aratat termometrele in Bucuresti
Intalnire intre Trump si Duda. Securitatea Europei Centrale, in prim-plan
Ce comanda romanii de pe internet. Interesul pentru cumparaturile online a crescut semnificativ
Anunt important despre recalcularea pensiilor. Pensionarii primesc un termen limita
Comisia Europeana pregateste reguli pentru viitorul agriculturii si al alimentatiei in Europa



© Copyright 2000-2024 iStorm. Toate drepturile rezervate.