EMAG

Ministrul Muncii, dupa o vizita la Uzina Dacia: Cele mai mari provocari sunt tranzitia verde si digitala. Regulile sunt stricte, iar termenele scurte, ceea ce poate genera costuri mari. E important sa venim cu ceva in plus pentru a ajuta economia auto

publicat 2024-05-17 11:00:11 (Money.ro)

Ministrul Muncii, dupa o vizita la Uzina Dacia: Cele mai mari provocari sunt tranzitia verde si digitala. Regulile sunt stricte, iar termenele scurte, ceea ce poate genera costuri mari. E important sa venim cu ceva in plus pentru a ajuta economia auto Ministrul Muncii si Solidaritatii Sociale, Simona Bucura-Oprescu, si comisarul european pentru locuri de munca si drepturi sociale, Nicolas Schmit, au vizitat Uzina Dacia din Mioveni, judetul Arges, avand o intalnire cu Jean André Barbosa, vicepresedinte pentru afaceri europene al Grupului Renault, si cu Cristian Nevzoreanu, director executiv Afaceri Publice si Comunicare Renault Group Romania.Principalele teme de discutie au vizat masuri de sustinere a industriei auto din Romania si din UE, cresterea competitivitatii angajatilor, provocarile legate de tranzitia verde si digitala, precum si implementarea salariului minim european. De asemenea, ei au vizitat sectii pentru a vedea fluxul de productie si pentru discutii cu salariatii."Uzina Dacia din Mioveni a dovedit ca romanii sunt foarte productivi, inalt calificati. Sunt bucuros sa fiu astazi aici impreuna cu doamna ministru Simona Bucura-Oprescu pentru a vedea ce inseamna industria auto din Romania. Si asta deoarece pentru mine este un obiectiv fundamental acela de a sustine industria auto europeana si de a o ajuta sa se dezvolte. Trebuie sa incurajam tinerii sa lucreze in industrie, dar si sa fie pregatiti pentru upskilling si reskilling pentru a face face provocarilor tranzitiei verzi si digitale. Imbunatatirea continua a competentelor angajatilor este esentiala. Un obiectiv important pentru piata europeana este tranzitia verde, iar Dacia va face aceasta tranzitie. Industria auto va gasi mereu in mine un sprijin important, pentru ca imi doresc o industrie europeana puternica", a declarat Nicolas Schmit.La randul sau, Simona Bucura-Oprescu a subliniat ca de la Uzina Dacia pleaca aproape 10% din exporturile Romaniei."Dacia inseamna mai mult decat o afacere, inseamna o mare mandrie pentru argeseni si nu numai! Aici se produce o masina la fiecare 56 de secunde. De aici, de la Uzina Dacia, pleaca aproape 10% din exporturile Romaniei pe toate continentele. Aceste rezultate exceptionale sunt rezultatul harniciei si priceperii angajatilor de pe platforma Dacia care, zi de zi, demonstreaza ca se pot ridica la cele mai inalte standarde privind calitatea muncii si productivitatea. Nu trebuie insa omis faptul ca, acum, cele mai mari provocari sunt tranzitia verde si digitala. Regulile sunt stricte, iar termenele sunt scurte, ceea ce poate genera costuri mari. De aceea este important sa venim cu ceva in plus pentru a ajuta economia auto nu doar in Romania, ci in intreaga Uniunea Europeana", a declarat ministrul Simona Bucura-Oprescu.In contextul nevoii tot mai acute de forta calificata de munca, Bucura-Oprescu a anuntat in discutiile cu reprezentantii Dacia ca, prin Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, vor fi derulate in perioada urmatoare doua proiecte majore de formare profesionala finantate din Fondul Social European."Formarea profesionala prin programe la locul de munca prin acordarea de sprijin financiar angajatorilor care incheie contracte de ucenicie cu someri este o prioritate. De aceea vom derula proiectele «FORMACTIV - Formare si munca activa», in valoare de 59 de milioane de euro, care vizeaza un grup tinta de 5.105 someri non-NEETs, si proiectul «START - Investeste in calificare pentru viitor!», cu o valoare de 27 de milioane de euro, care vizeaza un grup tinta de 1.972 de someri NEETs. Sprijinim in acest fel integrarea tinerilor pe piata muncii", a explicat Simona Bucura-Oprescu.Uzina Dacia are o contributie de 3,5% din PIB-ul tarii, la fiecare dintre cele 13.000 de locuri de munca de pe platforma de la Mioveni genereaza in industria auto din tara noastra alte circa 10 locuri de munca.Articolul Ministrul Muncii, dupa o vizita la Uzina Dacia: Cele mai mari provocari sunt tranzitia verde si digitala. Regulile sunt stricte, iar termenele scurte, ceea ce poate genera costuri mari. E important sa venim cu ceva in plus pentru a ajuta economia auto apare prima data in Money.ro.

Alte stiri de la Money.ro:

Italia va prelungi acordarea de ajutor militar catre Ucraina pana la sfarsitul anului 2025
16 ministri, cu Ciolacu 17, au depus juramantul. Dintre ei, mai multi vechi decat noi
Regele Charles va transmite mesajul de Craciun din capela unui fost spital
Echipa de tranzitie a lui Trump planifica retragerea SUA din OMS
Ciolacu, la investirea Guvernului: "Mi-e greu sa cred ca cineva isi doreste sa ne intoarcem in dictatura"
Senatorii si deputatii au acordat votul de incredere Guvernului condus de Ciolacu
Crin Antonescu, marea speranta a PSD si PNL pentru prezidentiale, a lenevit un deceniu
Rusii spun ca Maia Sandu pregateste o operatiune militara in Transnistria
Toti cei 16 membri ai noului Guvern au primit aviz favorabil in comisii. A inceput sedinta pentru investirea Guvernului
Ce trebuie sa stie "vanatorii" de jackpoturi la casino
Catalin Predoiu: "Angajatii din MAI sunt elita in Europa, colegi de-ai lor din alte politii ii invidiaza"
O mare problema de securitate este dependenta Slovaciei de gazul rusesc, spune Zelenskiy
Cei mai bogati oameni din industria cryptomonedelor
Ce avere are Crin Antonescu, candidatul comun la presedintie. In ultimii doi ani a trait din salariul sotiei
Comisia Europeana a transmis ca a transferat Romaniei suma de 37,05 milioane de euro



© Copyright 2000-2024 iStorm. Toate drepturile rezervate.