Lloyd's of London: Dezastrul din Baltimore ar putea duce la plata celor mai mari despagubiri maritime din istorie
publicat 2024-03-29 07:00:10 (Money.ro)
Analistii au estimat ca pierderile asigurate in urma dezastrului se vor ridica la o cifra de miliarde de o singura cifra, dupa ce o nava de marfa incarcata cu containere s-a izbit marti de podul Francis Scott Key.Sase persoane sunt presupuse moarte."Incepem sa desfasuram resurse in asteptarea ca aceasta sa fie o revendicare substantiala pentru industrie. Iar pentru piata Lloyd's, va dura ceva timp pentru a fi rezolvata complexitatea situatiei", a declarat Bruce Carnegie-Brown pentru emisiunea "Squawk Box Europe" de la CNBC."Deci, [este] foarte devreme pentru a anunta un numar. In acest moment, nu anticipez ca este in afara planificarii noastre realiste pentru scenarii de dezastru. Se simte ca o pierdere foarte substantiala, potential cea mai mare pierdere maritim asigurata vreodata, dar nu in afara parametrilor pe care ii planificam."Carnegie-Brown a adaugat ca, in timp ce vor exista in mod clar revendicari pentru nava, marfa si pod, "impacturile de ordinul doi" vor deveni "substantiale"."O multime de afaceri vor fi intrerupte, lanturile de aprovizionare vor fi intrerupte atat de nave care sunt prinse in port, cat si, bineinteles, de nave care incercau sa obtina acces in port, care nu mai pot, si efectele de ordinul doi vor dura ceva timp pentru a se rezolva", a spus el.Baltimore este al 11-lea mare port din SUA si cel mai aglomerat din tara pentru importul si exportul de masini si camionete.Operatorii lantului de aprovizionare se lupta pentru a minimiza impactul asupra comertului.Analistii Morningstar DBRS au declarat intr-o nota de miercuri ca pierderile asigurate ar putea insemna intre 2 si 4 miliarde de dolari, in functie de perioada de timp in care portul este blocat. O astfel de cifra ar depasi cea mai mare suma actuala, care a fost platita din rasturnarea navei de croaziera Costa Concordia in 2012.Este posibil sa se declanseze diferite polite de asigurare pentru raspunderea maritima si coca, proprietate, incarcatura si intrerupere a activitatii."In ciuda pierderilor considerabile asigurate, ne asteptam ca acestea sa ramana gestionabile pentru industria asigurarilor, deoarece vor implica un grup mare si diversificat de asiguratori si reasiguratori bine capitalizati", a spus Morningstar.Barclays pune potentialele daune de asigurare intre 1 miliard si 3 miliarde dolari.Portcontainerul sub pavilion Singapore a fost inchiriat de gigantul danez Maersk si transporta marfa clientilor sai, dar era operat de compania de nave charter Synergy Group.Primele rapoarte sugereaza ca nava si-a pierdut sursa de energie inainte de a lovi podul.Investigatiile vor fi efectuate de autoritati atat din Singapore, cat si din SUA pentru a stabili raspunderea juridica, ca parte a unui proces complex care ar putea dura luni sau ani.Maersk ar fi avut acoperire de raspundere in calitate de navlositor, mai degraba decat in calitate de operator al navei, a declarat la CNBC David Osler, principal analist de transport si marfuri la Lloyd's List Intelligence, la inceputul acestei saptamani.Impactul autoMai multe companii auto globale au declarat ca evalueaza impactul tragediei asupra operatiunilor lor si se asteapta sa fie nevoite sa redirectioneze comertul, prelungind, prin urmare, anumite perioade de livrare.Multi spun ca nu se asteapta la perturbari majore in prezent.Analistii Barclays au declarat intr-o nota de miercuri ca producatorii germani de automobile BMW, Mercedes si Volkswagen sunt cei mai expusi, deoarece importurile europene au reprezentat 40% pana la 50% din vanzarile din SUA in ultimii ani.BMW a declarat pentru CNBC ca incidentul nu va afecta aprovizionarea cu materiale pentru fabrica sa din SUA si ca compania a fost in contact cu partenerul sau logistic in ceea ce priveste importurile.Volkswagen a spus ca operatiunile sale portuare sunt situate pe malul marin a, podului si nu vor fi afectate, dar a remarcat ca s-ar putea confrunta cu intarzieri de transporturi.Mercedes a remarcat ca alte porturi de intrare, cum ar fi Brunswick, Georgia, ar ajuta la reducerea presiunilor de import."Desi vor exista intreruperi pe termen scurt in importurile si exporturile de masini, sunt increzator ca Serviciul Vamal si Protectia Frontierei, porturile regionale si operatorii de terminale vor lucra indeaproape cu industria auto pentru a identifica alternativele optime de transport maritim pana cand Portul Baltimore va relua operatiunile navelor ", a declarat Mitch Merriam, vicepresedinte pentru frontiere si securitate maritima la K2 Security Screening."Portul Baltimore va avea de suferit pe termen scurt, dar sunt deja in curs de desfasurare planuri pentru a devia si a acomoda traficul suplimentar in alte porturi de pe coasta de est, inclusiv Philadelphia, Norfolk, Savannah si Charleston. Toate se pot ocupa de masini si camioane usoare."Portul Baltimore se ocupa de o gama larga de marfuri, inclusiv zahar si gips, si este folosit de comercianti cu amanuntul precum Home Depot, Ikea si Amazon. Articolul Lloyd's of London: Dezastrul din Baltimore ar putea duce la plata celor mai mari despagubiri maritime din istorie apare prima data in Money.
Elena Lasconi: "Voi fi primul presedinte al Romaniei cu rate la banca"
CPI: mandate de arestare pentru Netanyahu, Gallant si un lider Hamas
Ministrul Apararii din China a refuzat cererea omologului american de a se intalni
Transformarea surprinzatoare a unui gigant din industria floristica: “Ambalaje flori online” devine afo.ro
Guvernul nu are bani pentru plata pensiilor pe luna decembrie
Slube Tiny House - Cea mai mica locuinta de inchiriat din Germania, pe Airbnb
Rusia este gata sa ia in considerare orice initiativa "realista" de pace
Noul tren electric, inaugurat ieri, s-a stricat astazi
Donald Trump. Cronologia evenimentelor pana la preluarea functiei pe 20 ianuarie
Rusia: Noua baza americana din Polonia creste pericolul nuclear general
Ungaria va instala un sistem de aparare antiaeriana langa granita cu Ucraina
Piata criptomonedelor, crestere spectaculoasa sub "efectul Trump". Cat ajuns sa coste Bitcoin
Federatia Patronala Petrol si Gaze a devenit Federatia Patronala a Energiei. "Romania este capabila sa-si produca energia acasa"
Iron Mike Tyson. Boxand cu umbra
Elisabeta Lipa si veniturile colosale pe care le primeste de la Stat! 108.000 de euro pe an din 6 surse publice
Alte stiri de la Money.ro:
CPI: mandate de arestare pentru Netanyahu, Gallant si un lider Hamas
Ministrul Apararii din China a refuzat cererea omologului american de a se intalni
Transformarea surprinzatoare a unui gigant din industria floristica: “Ambalaje flori online” devine afo.ro
Guvernul nu are bani pentru plata pensiilor pe luna decembrie
Slube Tiny House - Cea mai mica locuinta de inchiriat din Germania, pe Airbnb
Rusia este gata sa ia in considerare orice initiativa "realista" de pace
Noul tren electric, inaugurat ieri, s-a stricat astazi
Donald Trump. Cronologia evenimentelor pana la preluarea functiei pe 20 ianuarie
Rusia: Noua baza americana din Polonia creste pericolul nuclear general
Ungaria va instala un sistem de aparare antiaeriana langa granita cu Ucraina
Piata criptomonedelor, crestere spectaculoasa sub "efectul Trump". Cat ajuns sa coste Bitcoin
Federatia Patronala Petrol si Gaze a devenit Federatia Patronala a Energiei. "Romania este capabila sa-si produca energia acasa"
Iron Mike Tyson. Boxand cu umbra
Elisabeta Lipa si veniturile colosale pe care le primeste de la Stat! 108.000 de euro pe an din 6 surse publice
radar
a 13
alin oprea
rrom
tepe
atac de cord
the bridge
maidanezi
admisi
bosch
serghei
doua inimi
iunie 2018
dan adamescu
sile camataru
protectie si paza
timis
circulatia pe valea oltului
poll
numar
economist sef
viktor
accountability
tauri
accident ca in filme
titanic
concret
mara banica
curtea constitutionala
viitor plus
patul perfect
sudului
christian
catre scoala
clubul
googl
concertul
rezultatele concursului
afiseaza
dgaspc sector 6
negocierea
dn10
profesionala
guvernul romaniei
rezultate baca
procese verbale
crucii
dumitrescu
comunitati
zabala
© Copyright 2000-2024 iStorm. Toate drepturile rezervate.