EMAG

E-shopperii romani, preocupati de pret si de variante de livrare flexibile. Mai mult de jumatate dintre e-shopperii romani (54%) sunt responsabili pentru 90% din cumparaturile electronice de anul trecut

publicat 2024-03-06 19:00:19 (Money.ro)

E-shopperii romani, preocupati de pret si de variante de livrare flexibile. Mai mult de jumatate dintre e-shopperii romani (54%) sunt responsabili pentru 90% din cumparaturile electronice de anul trecut Barometrul e-shopper 2023 dat publicitatii de DPD Romania, alcatuit pe baza unei metodologii care a inclus peste 24.000 de interviuri realizate in 22 de tari de expertii Geopost, ofera informatii detaliate despre piata e-commerce din Romania."In anul 2023, comportamentul e-shopperilor romani s-a inscris in tendintele europene, definite prin preocuparea pentru preturi mai bune, simplitatea de a face achizitia online, predictibilitatea si flexibilitatea livrarii, respectiv variantele de retur. Toate acestea explica intr-o buna masura preferinta din ce in ce mai mare pentru livrarile OOH si expansiunea platformelor C2C, tendinta ce anunta o schimbare dinamica de comportament a e-shopperilor romani (tendinta observata deja pe plan european) si utilizarea pe scara larga a retelelor de socializare", releva studiul.Mai mult de jumatate dintre e-shopperii romani (54%) sunt responsabili pentru 90% din cumparaturile electronice de anul trecut. Mai precis, acestia, considerati e-shopperi obisnuiti, au facut in medie in decursul anului 2023, 14,7 achizitii online. In ultima luna, ei au primit in medie 4,2 colete.Potrivit studiului Geopost, majoritatea e-shopperilor romani obisnuiti prefera sa faca achizitii online pentru a castiga timp (81%, media UE 76%) sau pentru a scapa de stresul cumparaturilor din magazine (71%, UE 66%). Ei prefera ca livrarea sa fie gratuita (36%, UE 41%) si produsul de achizitionat sa fie descris detaliat (25%, UE 23%). Interesant este ca, spre deosebire de alti e-shopperi din UE, un roman din cinci (mai precis, 21%) inca prefera sa plateasca cash la livrare, lucru mai putin important in restul UE (7%)."Barometrul e-shopper este si in acest an un adevarat ghid al unei industrii care se maturizeaza si evolueaza constant. Pentru e-shopperii romani, o motivatie importanta in favoarea comertului electronic este legata de pret, incluzand aici preferinta pentru oferte si discounturi, precum si pentru variante de livrare gratuita sau cat mai ieftina. Aceasta este una dintre principalele explicati, alaturi de cele privind flexibilitatea, pentru preferinta tot mai mare fata de livrarile OOH. O alta tendinta este preferinta pentru comertul C2C, motivat de criterii precum pretul si nevoia vanzatorilor de a elibera spatiu si de a avea venituri suplimentare", a declarat Nadia Talpa, chief commercial officer, DPD Romania.Pentru 65% dintre e-shopperii romani, la fel ca restul europenilor, a face cumparaturi online inseamna in primul rand a face economii. Mai detaliat, 80% cauta mereu cele mai bune oferte (UE 69%), 65% urmaresc discounturi (UE 53%), iar pentru 70% pretul este cel mai important factor in luarea deciziei de achizitie (UE 62%). Mult mai putin de jumatate (49%, UE 39%) sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru produse sustenabile.Atunci cand fac cumparaturi online, e-shopperii romani aleg site-uri in care au incredere (56%, media UE 58%), se bazeaza pe recomandari din partea prietenilor sau a rudelor (40%, UE 34%) sau reactioneaza la reclamele platite prin social media (33%, UE 20%).Fashion (63%, UE 58%), Beauty/Health Care (60%, UE 48%) si Incaltamintea (57%, UE 51%) raman in topul cumparaturilor facute de e-shopperii romani in anul 2023. Urmeaza Medicamentele (43%, UE 33%), in crestere cu 8% fata de anul 2021, Cartile (41%, UE 44%) si Decoratiunile (34%, UE 29%). Cea mai mare scadere in preferintele e-shopperilor romani a fost inregistrata de Electronice (33%, UE 28 %), cu 6% sub nivelul anului 2022 si 11% sub cel din anul 2021, si Bijuterii, categorie care scade cu 5% fata de anul precedent si, avand 31%, iese din Top 10.Generand deja 38% din achizitiile online lunare (UE 44%), comertul C2C este in crestere in Romania; de altfel, 31% dintre e-shopperii romani recunosc ca in ultima perioada au facut achizitii de produse second hand (UE 35%). Datele arata ca 61% dintre e-shopperii romani (UE 72%) sunt deja prezenti pe aceasta piata in calitate de vanzatori sau de cumparatori. Cei mai multi sunt cei care doar cumpara (52%, UE 58%), in vreme ce doar 29% dintre e-shopperii romani (UE 46%) vand produse prin intermediul platformelor C2C.Principalele motive pentru care romanii folosesc comertul C2C sunt cele financiare (61%, UE 65%) sau faptul ca aici gasesc produse ale micilor producatori (30%, media UE 25%), respectiv pentru a vinde articole pe care nu le mai folosesc (55%, UE 58%), pentru a elibera spatiu (54%, UE 64%) sau pentru a face bani in plus (42%, UE %1%). Cat despre profilul e-shopperilor care vand produse pe platformele C2C, cei mai multi sunt femei (52%, UE 56%) casatorite (57%, UE 44%), cu varsta medie de 37,9 ani (UE 40,5 ani) si locuind in mediul urban (84%, UE 86%).Romanii returneaza mai putin decat in urma cu doi ani; doar 11% dintre e-shopperii romani au returnat ultimul produs achizitionat online, cu 8 procente mai putini decat in anul 2021 (UE 14%). O posibila explicatie: doar 52% (UE 55%) considera ca returul s-a facut simplu si usor, in conditiile in care in 2021 raspunsurile indicau un procent de 65% la acest capitol. Oricum, in ton cu ceilalti europeni, romanii vor ca returul sa fie gratuit (20%, UE 27%). Atunci cand returneaza produse, cei mai multi romani prefera sa cheme curierul acasa (53%, UE 23%), in puncte precum oficii DPD (18%, UE 34%) sau in lockere (15%, UE 20%).aRomanii sunt printre europenii care fac cele mai multe cumparaturi online din strainatate (70% dintre ei au cumparat cel putin o data din strainatate; media UE, 58%), datorita ofertelor mai bune (63%, media UE 52%) sau pentru ca gasesc produse care nu sunt disponibile pe plan local (43%, UE 53%) si li se ofera variante de livrare si de retur mai transparente (21%, UE 17%). Atunci cand cumpara din strainatate, ei prefera site-uri din Europa (77%, media UE 73%); magazinele online din tarile tarile vecine sunt preferate de doar 15% dintre ei (UE 45%). Pe tari, in top se afla China (51%, media UE 48%), Germania (36%, UE 28%) si Marea Britanie (26%, UE 24%).Anul trecut, e-shopperii romani au preferat, la fel ca europenii, livrarile acasa (79%, media UE 76%), dar s-a manifestat preferinta tot mai mare pentru livrarile OOH: lockere (31%, cu 10 procente mai mult decat in 2021 si cu 6 procente peste preferintele exprimate in 2022), oficii postale (25%, UE 23%) sau in puncte de livrare precum DPD Office (25%, UE 54%). Daca ar fi sa facem un portret-robot al e-shoperilor romani care prefera livrarile OOH, cei mai multi sunt femei (53%, UE 56%) maritate (56%, UE 45%), cu varsta medie de 41,4 ani (UE 41,2 ani), care locuiesc la oras (94%, UE 86%), avand un venit sub medie (60%, UE 54%), si au inceput sa faca achizitii online in urma cu 2-5 ani (39%, UE 22%).E-shopperii romani sunt printre cei mai activi din Europa pe retelele de socializare, 90% dintre cei cu cont pe o astfel de retea folosind-o pentru cel putin un scop legat de comertul electronic (media UE este de doar 70%). Dintre acestia, 68% fac direct cumparaturi din social media (UE 48%), 41% gasesc inspiratie pentru cumparaturi in social media (UE 28%), iar tot 41% pentru a obtine informatii legate de e-shopping (UE 26%)Compania de curierat DPD Romania face parte din Geopost, lider european in livrarile rutiere, si este activa pe piata locala din 2008. Are peste 2.200 de angajati (inclusiv francizele) si livreaza anual peste 25 de milioane de colete. DPD Romania are acces la o retea de peste 100.000 de puncte de preluare in 23 de tari europene si deruleaza un program amplu de sprijinire a magazinelor online romanesti care vor sa se extinda regional. Pe plan local, compania ofera optiuni flexibile pentru gestionarea livrarii, cu acces la o retea de peste 750 de puncte fixe de preluare si predare a coletelor. Articolul E-shopperii romani, preocupati de pret si de variante de livrare flexibile. Mai mult de jumatate dintre e-shopperii romani (54%) sunt responsabili pentru 90% din cumparaturile electronice de anul trecut apare prima data in Money.

Alte stiri de la Money.ro:

Moscova: fereastra mica de oportunitate pentru negocieri cu administratia Trump
Cum a transformat Elena Carstea iubirea pentru pisici intr-un business 
Discutii despre pace intre liderul opozitiei germane si Zelenskiy
Bolojan, despre perchezitiile DNA care il vizeaza pe primarul liberal din Sinaia: "Fiecare cetatean trebuie sa raspunda pentru ceea ce face"
Doliu in sportul romanesc: Cornel Otelea, legenda handbalului mondial, a incetat din viata
Antreprenorii romani, prezenti cu produsele lor la Targul de Ziua Unirii Principatelor Romane, in curtea Ministerului Agriculturii
Surse: Vlad Oprea, primarul cu castel si palat din Sinaia, vizat de perchezitii DNA in legatura cu proprietatile sale imobiliare
 In declaratia de avere a lui Victor Ponta, Daciana Sarbu nu mai apare ca sotie
Crin Antonescu vrea sa-si faca un cont pe TikTok. "Un semn de respect fata de oamenii tineri"
Un nou canal dedicat filmelor s-a lansat in Romania
Sute de oameni raman fara loc de munca. O fabrica de frigidere din tara noastra se inchide
Dosarul anularii alegerilor. CEDO a respins cererea lui Calin Georgescu
Care este cea mai valoroasa carte din lume. Valoreaza 54 milione de dolari
Adrian Negrescu, consultant economic: "Alegerea lui Trump reprezinta o oportunitate pentru Romania"
Candidatura lui Crin Antonescu la prezidentiale, validata de conducerea PSD



© Copyright 2000-2024 iStorm. Toate drepturile rezervate.