EMAG

CFR Infrastructura: Noul pod feroviar de la Gradistea – redeschis circulatiei pe 1 iunie / Cat va dura calatoria cu trenul pe ruta Bucuresti Nord – Giurgiu

publicat 2024-05-31 11:00:10 (Money.ro)

CFR Infrastructura: Noul pod feroviar de la Gradistea – redeschis circulatiei pe 1 iunie  / Cat va dura calatoria cu trenul pe ruta Bucuresti Nord – Giurgiu "Sambata, 1 iunie 2024, redeschidem circulatia pe noul pod feroviar din localitatea Gradistea, iar legatura feroviara intre Capitala si sudul retelei, pe ruta directa Bucuresti Nord - Bucuresti Progresu - Vidra - Gradistea - Comana - Giurgiu (si retur), va dura circa 2 ore! Cele sapte perechi de automotoare Siemens Desiro ale operatorului national vor circula pe ruta directa Bucuresti - Gradistea - Giurgiu, si retur, cu 12 opriri pe intregul traseu, iar o calatorie va dura circa 40 de minute intre Gara de Nord si Gara Progresu, iar de la Gara Progresu la Giurgiu, circa 80 de minute~, au explicat reprezentantii CFR Infrastructura.   Ei au precizat ca lucrarile pentru reconstructia podului feroviar peste raul Arges, situat intre Vidra si Comana, au fost incluse in Lotul I al obiectivului de investitii Modernizarea liniei CF Bucuresti - Giurgiu Nord Frontiera, in contextul in care restabilirea legaturii directe pe calea ferata intre Bucuresti si Giurgiu era prioritara.  Astfel, modernizarea caii ferate intre statiile Vidra si Comana - Lotul I - a avut ca obiectiv proiectarea si executia lucrarilor pentru reconstructia podului peste raul Arges, intre statiile Vidra si Comana, un tronson in lungime de 12,02 km pe care s-a inlocuit de la zero suprastructura caii, s-au construit 99 subtraversari si structuri de trecere in aria naturala protejata Comana, 16 lucrari de arta - 4 poduri, 2 viaducte si 10 podete -, iar cele doua constructii civile noi - Hm Comana si PO Gradistea - respecta standardele europene pentru serviciile oferite calatorilor. CFR Infrastructura a mentionat ca viteze maxime de circulatie de 120 km/h - 100 km/h vor fi atinse pe circa 72 de km, din cei 93,2 km ai liniei, pe restul traseul garniturile vor circula cu viteze de 70 - 80 km/h (viteza liniei), restrictiile de viteza acoperind o lungime de cca 10 km. Viteza maxima se va atinge pe intregul traseu dupa finalizarea lucrarilor de modernizare si electrificare incluse in Lotul II, cu reducerea semnificativa a duratei de calatorie. Podul Gradistea, pod metalic tip grinda cu zabrele cu calea jos si cuva de balast, in lungime de 1,36 km, inclusiv cele 2 viaducte care asigura accesul pe pod, este cea mai importanta lucrare de arta din cadrul acestui contract.  A fost reconstruit peste raul Arges la o inaltime de aproximativ 15 m si este al doilea pod feroviar complet sudat din Romania (primul fiind construit pe Coridorul Rin-Dunare, in zona localitatii Sighisoara, peste raul Tarnava Mare).  "Insa, pentru montarea liniei de cale ferata pe podul de la Gradistea, antreprenorul a uitilizat sistemul slab track (sistem de cale ferata nebalastata), introdus pentru prima data pe reteaua feroviara din Romania. Sistemul consta in montarea sinelor, prin intermediul celor 8 randuri de puncte de prindere, direct pe o placa din beton armat prefabriat, un rand de puncte fiind format din doua pozitii de prindere a sinei, similar cu o traversa pe o cale ferata balastata. De asemenea, pe toata lungimea podului au fost instalate aparate de compensare, care au rolul de a prelua forta de dilatare/contractie, in scopul prevenirii fenomenului de serpuire a sinei", a mentionat sursa citata.  Valoarea totala a contractului pentru Lotul I (proiectare si executie lucrari), care a cuprins doar lucrarile necesare pentru redeschiderea circulatiei feroviare pe podul Gradistea, situat intre Vidra si Comana, a fost de 627,42 milioane de lei, cu finantare asigurata din fonduri europene nerambursabile. Cele doua etape ale Lotului I - elaborare proiect tehnic si executie lucrari - s-au derulat in perioada ianuarie 2021 - mai 2024. Investitiile pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pe relatia Bucuresti - Giurgiu Nord Frontiera continua cu lotul 2, care cuprinde lucrarile de modernizare a liniei de cale ferata pe tronsonul Bucuresti Progresu - Jilava - Giurgiu Nord Frontiera, fara intervalul Vidra - Comana (Lotul I), electrificarea in totalitate (inclusiv intervalul Vidra - Comana), o varianta noua de traseu cu un viaduct in zona Daia, dublarea liniei intre Daia si Fratesti, precum si lucrari de semnalizare, prin implementarea sistemului ERTMS, o investitie in valoare estimata de 2,25 miliarde lei, lansata deja in licitatie, cu termen de depunere a ofertelor pe data de 1 iulie 2024. Articolul CFR Infrastructura: Noul pod feroviar de la Gradistea – redeschis circulatiei pe 1 iunie / Cat va dura calatoria cu trenul pe ruta Bucuresti Nord – Giurgiu apare prima data in Money.ro.

Alte stiri de la Money.ro:

Investitiile inedite ale Hidroelectrica. Miza este pe energie verde
Ce buget minim trebuie sa ai daca vrei o casa de vacanta pe o insula
Structura noului an scolar. Cum planifici vacantele si bugetul in functie de vacanta scolara
Cum sa radiezi o firma in 2024. Cat timp dureaza procesul
Ce poti sa patesti daca nu iti platesti amenda de circulatie
"Cronica Carcotasilor" revine cu sezonul 50! "Suntem gata sa facem asta din nou!"
Romanii pot investi in titluri de stat Tezaur, cu dobanzi neimpozabile de pana la 7%
Joburi pentru studenti in noul an universitar: cum iti asiguri un trai decent pe durata studiilor
Mircea Lucescu a dat lovitura la Nationala: Kosovo - Romania 0-3
Bursele europene, pe pierdere. Principalele companii au incheiat saptamana in scadere
Pensie mai mica dupa recalculare cu 5.800 de lei. Cum e posibil?
Apartamentele noi din Bucuresti s-au scumpit cu 80-90% in ultimii cinci ani 
Burduja: "Depozitele de gaze naturale sunt umplute in proportie de 96,53%"
Economia Romaniei, in crestere, in primul semestrul din 2024
Diana Sosoaca: "Vreau sa merg pe politica externa a lui Ceausescu"



© Copyright 2000-2024 iStorm. Toate drepturile rezervate.