EMAG

CFR Infrastructura: Noul pod feroviar de la Gradistea – redeschis circulatiei pe 1 iunie / Cat va dura calatoria cu trenul pe ruta Bucuresti Nord – Giurgiu

publicat 2024-05-31 11:00:10 (Money.ro)

CFR Infrastructura: Noul pod feroviar de la Gradistea – redeschis circulatiei pe 1 iunie  / Cat va dura calatoria cu trenul pe ruta Bucuresti Nord – Giurgiu "Sambata, 1 iunie 2024, redeschidem circulatia pe noul pod feroviar din localitatea Gradistea, iar legatura feroviara intre Capitala si sudul retelei, pe ruta directa Bucuresti Nord - Bucuresti Progresu - Vidra - Gradistea - Comana - Giurgiu (si retur), va dura circa 2 ore! Cele sapte perechi de automotoare Siemens Desiro ale operatorului national vor circula pe ruta directa Bucuresti - Gradistea - Giurgiu, si retur, cu 12 opriri pe intregul traseu, iar o calatorie va dura circa 40 de minute intre Gara de Nord si Gara Progresu, iar de la Gara Progresu la Giurgiu, circa 80 de minute~, au explicat reprezentantii CFR Infrastructura.   Ei au precizat ca lucrarile pentru reconstructia podului feroviar peste raul Arges, situat intre Vidra si Comana, au fost incluse in Lotul I al obiectivului de investitii Modernizarea liniei CF Bucuresti - Giurgiu Nord Frontiera, in contextul in care restabilirea legaturii directe pe calea ferata intre Bucuresti si Giurgiu era prioritara.  Astfel, modernizarea caii ferate intre statiile Vidra si Comana - Lotul I - a avut ca obiectiv proiectarea si executia lucrarilor pentru reconstructia podului peste raul Arges, intre statiile Vidra si Comana, un tronson in lungime de 12,02 km pe care s-a inlocuit de la zero suprastructura caii, s-au construit 99 subtraversari si structuri de trecere in aria naturala protejata Comana, 16 lucrari de arta - 4 poduri, 2 viaducte si 10 podete -, iar cele doua constructii civile noi - Hm Comana si PO Gradistea - respecta standardele europene pentru serviciile oferite calatorilor. CFR Infrastructura a mentionat ca viteze maxime de circulatie de 120 km/h - 100 km/h vor fi atinse pe circa 72 de km, din cei 93,2 km ai liniei, pe restul traseul garniturile vor circula cu viteze de 70 - 80 km/h (viteza liniei), restrictiile de viteza acoperind o lungime de cca 10 km. Viteza maxima se va atinge pe intregul traseu dupa finalizarea lucrarilor de modernizare si electrificare incluse in Lotul II, cu reducerea semnificativa a duratei de calatorie. Podul Gradistea, pod metalic tip grinda cu zabrele cu calea jos si cuva de balast, in lungime de 1,36 km, inclusiv cele 2 viaducte care asigura accesul pe pod, este cea mai importanta lucrare de arta din cadrul acestui contract.  A fost reconstruit peste raul Arges la o inaltime de aproximativ 15 m si este al doilea pod feroviar complet sudat din Romania (primul fiind construit pe Coridorul Rin-Dunare, in zona localitatii Sighisoara, peste raul Tarnava Mare).  "Insa, pentru montarea liniei de cale ferata pe podul de la Gradistea, antreprenorul a uitilizat sistemul slab track (sistem de cale ferata nebalastata), introdus pentru prima data pe reteaua feroviara din Romania. Sistemul consta in montarea sinelor, prin intermediul celor 8 randuri de puncte de prindere, direct pe o placa din beton armat prefabriat, un rand de puncte fiind format din doua pozitii de prindere a sinei, similar cu o traversa pe o cale ferata balastata. De asemenea, pe toata lungimea podului au fost instalate aparate de compensare, care au rolul de a prelua forta de dilatare/contractie, in scopul prevenirii fenomenului de serpuire a sinei", a mentionat sursa citata.  Valoarea totala a contractului pentru Lotul I (proiectare si executie lucrari), care a cuprins doar lucrarile necesare pentru redeschiderea circulatiei feroviare pe podul Gradistea, situat intre Vidra si Comana, a fost de 627,42 milioane de lei, cu finantare asigurata din fonduri europene nerambursabile. Cele doua etape ale Lotului I - elaborare proiect tehnic si executie lucrari - s-au derulat in perioada ianuarie 2021 - mai 2024. Investitiile pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pe relatia Bucuresti - Giurgiu Nord Frontiera continua cu lotul 2, care cuprinde lucrarile de modernizare a liniei de cale ferata pe tronsonul Bucuresti Progresu - Jilava - Giurgiu Nord Frontiera, fara intervalul Vidra - Comana (Lotul I), electrificarea in totalitate (inclusiv intervalul Vidra - Comana), o varianta noua de traseu cu un viaduct in zona Daia, dublarea liniei intre Daia si Fratesti, precum si lucrari de semnalizare, prin implementarea sistemului ERTMS, o investitie in valoare estimata de 2,25 miliarde lei, lansata deja in licitatie, cu termen de depunere a ofertelor pe data de 1 iulie 2024. Articolul CFR Infrastructura: Noul pod feroviar de la Gradistea – redeschis circulatiei pe 1 iunie / Cat va dura calatoria cu trenul pe ruta Bucuresti Nord – Giurgiu apare prima data in Money.ro.

Alte stiri de la Money.ro:

Manastirea Cotroceni din Bucuresti – povestea agitata a lacasului de cult care a renascut printr-o deturnare de fonduri
Romania primeste o suma imensa sa inchida minele din Valea Jiului
Olaf Scholz spune ca nu sunt schimbari in gandirea presedintelui rus privind razboiul din Ucraina
Rusia a atacat Ucraina cu 120 rachete si 90 drone
Cum s-a imbolnavit de inima Prigoana. Povestea celor 40 de milioane de euro furati de la Rosal timp de 6 ani
Vremea va fi calda, cu maxime de 17 grade, pentru urmatoarele zile. Apoi vin din nou ninsorile
Cum poti trimite bani fara sa ai IBAN-ul. O banca a implementat plata cu numarul de telefon
Sondaj Verifield, la comanda USR. Elena Lasconi si George Simion lupta cot la cot pentru turul 2
G7: “Suntem uniti cu Ucraina”
Bela Karolyi, legendarul antrenor al Nadiei Comaneci, a murit, la 82 de ani
Prima doamna a Braziliei il insulta pe Elon Musk la G20
Record de crestere a preturilor la alimente pe tot globul, in ultimul an si jumatate
Cat a ajuns sa coste simpla renovare a unui apartament cu 2 camere
Drumul catre partia Transalpina a intrat in reabilitare
Romania - Kosovo, 13 ore de abandon. Abuzul de la Bucuresti



© Copyright 2000-2024 iStorm. Toate drepturile rezervate.