EMAG

Autoritatea europeana de reglementare a aviatiei afirma ca isi va retrage aprobarea pentru calitatea productiei de avioane Boeing, daca va fi necesar

publicat 2024-03-15 09:15:17 (Money.ro)

Autoritatea europeana de reglementare a aviatiei afirma ca isi va retrage aprobarea pentru calitatea productiei de avioane Boeing, daca va fi necesar Intr-un interviu, directorul executiv interimar al Agentiei pentru Siguranta Aviatiei a Uniunii Europene (EASA), Luc Tytgat, a oferit primul indiciu public ca cooperarea internationala care sustine productia globala de avioane a fost testata de criza in curs din cauza calitatii celei mai vandute serii de avioane 737 MAX a Boeing..Intrebat miercuri daca EASA ar fi pregatita sa nu mai recunoasca aprobarile SUA care declara ca avioanele Boeing sunt construite in siguranta, Tytgat a spus: "Daca va fi nevoie, da".Boeing a fost supus unei presiuni crescande leagata de controalele din fabrica, din 5 ianuarie, cand un panou de usa al unui avion 737 MAX 9 s-a rupt in aer intr-un incident pus pe seama suruburilor lipsa.Administratia Federala a Aviatiei din SUA (FAA) a declarat saptamana trecuta ca un audit al Boeing si al furnizorului Spirit AeroSystems a gasit mai multe cazuri de controale slabe.In cadrul unui pact transatlantic, FAA si EASA reglementeaza fabricile producatorilor lor de avioane - Boeing si Airbus si asi recunosc reciproc aprobarile de siguranta.Daca o parte isi pierde increderea in verificarile de conformitate ale celeilalte, poate solicita consultari si, in cazul in care acestea esueaza, poate suspenda recunoasterea dupa o pauza de 30 de zile. Astfel de pasi sunt insa rari."Toate instrumentele trebuie sa fie implementabile de indata ce vedem justificarea sau situatia care ne impune sa luam masurile adecvate", a spus Tytgat, adaugand ca nicio astfel de actiune nu este iminenta.Influenta EASA asupra proiectarii avioanelor Boeing a crescut in urma a doua prabusiri MAX, dar are relativ putine modalitati de a-si spori monitorizarea productiei de modele Boeing existente, altele decat optiunea drastica de suspendare a recunoasterii.Presat asupra a ceea ce ar impinge EASA sa mearga atat de departe, Tytgat a spus, vorbind doar in nume personal: "Mai multe accidente mortale in viitor".FAA nu a comentat direct observatiile lui Tytgat, dar un purtator de cuvant a reiterat declaratiile anterioare ale agentiei conform carora Boeing trebuie sa se angajeze la "imbunatatiri reale si profunde".Boeing a refuzat sa comenteze.Tytgat nu a vazut insa nicio amenintare imediata la adresa certificarii de productie a Boeing."Nu vedem de ce nu poate fi mentinut astazi. Este mai mult (despre) conditiile de supraveghere si monitorizare care sunt in vigoare".Tytgat a spus ca a purtat vineri o discutie cu directori seniori Boeing, care a fost linistitoare."Am vazut o schimbare in management. Au pus o mare greutate pe controalele calitatii, pe calitatea produselor si am fost cu adevarat linistit de dorinta conducerii de varf de a schimba... controlul calitatii productiei", a spus el.Administratorul FAA, Mike Whitaker, a declarat luni ca va lua masuri daca va vedea un motiv pentru a opri productia Boeing.O decizie a oricareia dintre cele mai puternice doua autoritati de reglementare a aviatiei din lume de a opri aprobarea productiei pentru industriile de export ale celeilalte ar duce criza de siguranta pe un teritoriu neexplorat si ar starni probabil reactii politice, au spus expertii.Relatiile dintre agentiile din SUA si cele europene s-au imbunatatit, dar inca sunt afectate dupa o criza anterioara din cauza prabusirilor avioanelor MAX in 2018 si 2019, care au dus la consemnarea la sol a avioanelor MAX la nivel mondial si la presiuni asupra proiectelor din partea EASA.Analistul Nick Cunningham de la Agency Partners a spus ca comentariile lui Tytgat "ar putea fi interpretate ca un avertisment pentru FAA", de data aceasta asupra controalelor de productie.Tytgat a spus ca EASA "lucreaza extrem de bine" cu omoloaga sa din SUA. Agentia europeana a declarat ca a fost invitata pentru prima data de FAA sa se alature unui audit al Boeing in calitate de observator la sfarsitul acestui an, dupa ce inspectorii americani au participat recentla un audit european al unei fabrici Airbus din Statele Unite."Aceasta va fi prima data si poate fi vazuta ca un pas semnificativ inainte in construirea increderii reciproce", a spus Tytgat intr-un e-mail, dupa interviu. Articolul Autoritatea europeana de reglementare a aviatiei afirma ca isi va retrage aprobarea pentru calitatea productiei de avioane Boeing, daca va fi necesar apare prima data in Money.

Alte stiri de la Money.ro:

Rache: 1 aprilie, ziua de salariu a lui Crin
Romania va avea prima fabrica de asamblare pentru componentele din energia regenerabila
Bursele europene sunt optimiste inainte de marea resetare anuntata de Trump
Bursa de Valori Bucuresti a inchis pe plus sedinta de marti
Negocieri in impas. Moscova si Washingtonul nu ajung la un consens privind Ucraina
Kremlinul semnaleaza disponibilitatea de a restabili legaturile cu Finlanda
Alerta in Bucuresti. Mai multe plicuri cu praf suspect au fost trimise la institutii importante
Scaderea rezervelor BNR. O rascruce economica ce ar putea redefini directia Romaniei
Fratii Tate au parasit Romania cu avionul privat, dupa prelungirea controlului judiciar
Ucraina si SUA. Negocieri strategice pentru un acord privind mineralele
In America se mai intampla si minuni. Impozit ZERO pe salarii
Dupa sapte ani de balet, Maya Terzi straluceste la dresaj
Bruxelles vs. Washington. UE pregateste contramasuri la tarifele americane
Van Damme, in mijlocul unui scandal sexual cu romance. Numele sau intr-un dosar penal DIICOT
Victor Ponta: "Romanii s-au saturat de galceava politicienilor, de zambetele si rasetele lor arogante"



© Copyright 2000-2024 iStorm. Toate drepturile rezervate.