EMAG

Adidas isi propune sa profite de cererea mare pentru pantofii sai Samba si pantofii multicolori Gazelle

publicat 2024-05-06 12:30:10 (Money.ro)

Adidas isi propune sa profite de cererea mare pentru pantofii sai Samba si pantofii multicolori Gazelle Gigantul german de imbracaminte sport a intensificat productia pantofilor sport cunoscuti sub numele de "pantofi de terasa", inspirati de incaltamintea fanilor de fotbal din anii 1970 si 80.Vanzarile au crescut ulterior de la cateva sute de mii de perechi pe luna la inceputul anului trecut la milioane de perechi pe luna, potrivit CEO-ului Bjorn Gulden, Adidas dorind acum sa le sporeasca popularitatea.Compania a spus ca vanzarile de pantofi pentru terasa au contribuit la cresterea performantei sale puternice in primul trimestru, fara a oferi cifre detaliate pentru Samba, Gazelle si Spezial.Pantofii au un pret de aproximativ 90 USD si mai mult, cu colaborari pentru editie limitata care costa pana la 350 USD.Investitorii si analistii urmaresc indeaproape semnele ca Adidas devine prea dependenta de pantofi, sfarsitul brusc al afacerii extrem de profitabile Yeezy fiind inca proaspat in amintirile lor.Adidas a inregistrat o pierdere anul trecut pentru prima data in 30 de ani, dupa ce despartirea sa de rapperul si producatorul american Kanye West a pus capat acestei linii de pantofi sport la moda.Adidas Samba a castigat premiul "Pantoful anului" 2023, de la Footwear News, primul castig al marcii de la Yeezy Boost 350 in 2015.Un analist al Bernstein, Aneesha Sherman, estimeaza ca pantofii de terasa vor genera 1,5 miliarde de euro (1,61 miliarde de dolari) din vanzari in acest an, aproximativ 7% din veniturile totale ale Adidas si aproape de cei 1,7 miliarde de euro pe care Yeezy i-a adus la apogeul sau.Sherman anticipeaza ca vanzarile de pantofi pentru terasa vor avea probabil varfuri de vanzari in toate regiunile in acest an.In mod evident si clar, aceasta tendinta nu va dura pentru totdeauna", a declarat Thomas Joekel, manager de portofoliu la Union Investment, din Frankfurt, care detine actiuni Adidas."La finalul zilei, consumatorul decide, iar companii precum Nike sau Adidas trebuie sa fie agile pentru a trece pe aceste tendinte."Cand prim-ministrul britanic Rishi Sunak a fost vazut facand sport in Samba intr-un clip postat pe Instagram la inceputul acestei luni, unii britanici au simtit ca a dat o lovitura imaginii de pantof de strada a pantofilor.Sunak si-a cerut ulterior scuze in gluma "comunitatii Samba", dar CEO-ul Gulden a spus ca preferinta lui Sunak pentru pantofii respectivi nu a avut niciun impact asupra vanzarilor.EDITII LIMITATECiclurile de tendinte mai largi pot fi dificile pentru marii producatori de imbracaminte sport. In 2018, vanzarile Adidas in Europa, cea mai mare piata a sa, au scazut atunci cand pantofii sai minimalisti Stan Smith au inceput sa se demodeze.Si Nike reduce in prezent oferta de pantofi clasici Air Jordan 1, din cauza cererii mai slabe.Asa ca Adidas incearca sa-si diversifice pariurile. Pantofii sai Campus, in stil skater, devin din ce in ce mai populari si vand mai mult decat Samba in unele piete, a spus Gulden.Adidas intentioneaza, de asemenea, sa intensifice comercializarea pantofului sau clasic Superstar, pentru a genera o tendinta reinnoita pentru anul viitor.Recent, a lansat o versiune de 200 USD a pantofilor, cu designerul Edison Chen, avand o talpa ondulata.Gulden a spus ca Adidas a lucrat pentru a curata piata de culorile sezoniere ale Superstarului, concentrandu-se doar pe clasicul alb-negru, astfel incat sa se asigure ca piata este "proaspata" pentru noile lansari mai tarziu in acest an si urmatorul."Vom mentine francizele actuale si apoi vom programa activarea Superstar, asa cum avem nevoie de ele noi si retailerii. Nu il vom impinge la nivel global in volume uriase. Il vom retine si il vom lasa pe consumator sa decida cand doreste Superstar", a spus Gulden.Aducerea unor versiuni mai scumpe in editie limitata in colaborare cu designeri, cum ar fi Y-3 Gazelle de 350 USD, cu designerul de moda japonez Yohji Yamamoto, este o modalitate de a mentine un produs la moda."Ceea ce fac Adidas si Nike cu unele dintre produsele lor este sa incerce sa urmeze manualul de lux - premiumizare, exclusivitate, limitarea ofertei, facand totul mai dezirabil, astfel incat sa puteti avea marje mai mari si sa creati un efect de halo pentru brand", a spus Matt Clark, expert in retail la firma de consultanta AlixPartners din Londra.Pentru retailerul JD Sports, noile variante ale pantofului Samba in diferite culori si materiale ajuta la mentinerea angajamentului cumparatorilor, a declarat directorul general Regis Schultz in rezultatele sale financiare recente.Retailerul Foot Locker a semnalat, de asemenea, "cererea puternica" pentru stilurile de terasa Adidas. Articolul Adidas isi propune sa profite de cererea mare pentru pantofii sai Samba si pantofii multicolori Gazelle apare prima data in Money.ro.

Alte stiri de la Money.ro:

Davos 2025: Mesajele presedintelui Trump trimit un semnal puternic Rusiei
Germania se inarmeaza iar liderii politici sunt foarte atenti: Putem obtine mai mult!
Regele e gol. 1 miliard pentru Real
Mark Rutte la Davos: Daca SUA continua sa furnizeze arme Ucrainei, atunci Europa sa plateasca
Marcel Ciolacu: "Restructurarea aparatului bugetar este o prioritate"
Se cauta angajati pentru Antarctica. Salariul este bun, sunt si alte beneficii
Putin, din ce in ce mai ingrijorat de problemele economiei ruse
Ministerul Finantelor a imprumutat, joi, 1,307 miliarde lei de la banci
Cat costa in medie cazarea pentru minivacanta de Ziua Unirii Principatelor Romane
Trupe NATO de mentinere a pacii in Ucraina, idee total inacceptabila pentru Rusia
2025, anul cu schimbari esentiale in mediul de afaceri din cauza modificarilor fiscale. Radu Pavel, avocat: "Societatile comerciale sa analizeze impactul acestor schimbari si sa adopte strategii proactive"
BAT este recunoscut ca Angajator de Top in Romania. La nivel global, BAT este una dintre cele doar 16 companii care au primit certificarea Global Top Employer in 2025
Indicele ROBOR a crescut la 5,96% pe an
Puya nu a crezut ca va face bani din showbiz: "Cand imi vad casa, nu imi vine sa cred ca am cumparat-o din muzica"
Ianis Hagi investeste in imobiliare. "Vecin" cu Gica Popescu si Dan Petrescu, fosti membri ai celebrei Generatii de Aur



© Copyright 2000-2024 iStorm. Toate drepturile rezervate.